DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. március 17. hétfő
F1

Newey munkába állt az Astonnál – egy másik szakembert visszatart a Ferrari?

Hétfőn hivatalosan is megkezdte a munkát az Aston Martinnál Adrian Newey, a Scuderiától átigazoló Enrico Cardile kezdésének időpontját viszont homály fedi.

Miközben Adrian Newey március 3-tól immár hivatalosan is az Aston Martin Formula-1-es alakulatának alkalmazásában áll, egy másik technikai szakember, a már tavaly bejelentett Enrico Cardile csatlakozását a híresztelések szerint blokkolja egyelőre a Ferrari.

Nagy nap a mai az Aston Martin F1-es csapatának életében, hiszen március 3-ától dolgozik náluk hivatalosan a tavaly szeptemberben leigazolt Newey. Az istálló már vasárnap este egy poszttal jelezte, hogy várják a másnapot, amelyben a szakember ikonikus rajztáblája is feltűnt:

Nem véletlen, hogy az Aston kiemelt jelentőségűnek tartja, hogy megszerezték Newey szolgálatait, mivel az eredménylistát tekintve kétségkívül az F1 történetének legsikeresebb tervezőjéről van szó.

Az elmúlt bő három évtizedben világbajnok autók sorát tervezte előbb a Williamsnél, majd a McLarennél, az utóbbi húsz évben pedig a Red Bullnál: versenygépeiben vb-címet nyert Nigel Mansell, Alain Prost, Damon Hill, Jacques Villeneuve, Mika Hakkinen, Sebastian Vettel és Max Verstappen.

Az Astonnál abban bíznak természetesen, hogy Newey őket is a csúcsra juttathatja. Az időzítés sem véletlen, hiszen 2026-tól új műszaki szabályok érkeznek a Formula-1-be – még ha olyanok is, amelyeket a sztármérnök némileg kritizált –, s ha az érkezése mellett odavesszük, hogy immár a Honda gyári partnerei lesznek, és létesítmények terén is folyamatosan fejlesztenek, jogos lehet a bizakodás.

f1-newey-aston-1



Newey számára persze először az ismerkedés lesz a fő feladat, erről ő maga is beszélt nemrég a BBC F1: Back at Base podcast műsorában:

„Egyszerűen csak várom, aztán olyan lesz, amilyen. Az első cél igazából az, hogy mindenkit megismerjek, megértsem, hogyan dolgoznak, és próbáljam integrálni magam a rendszerbe mindenkivel. Beszélni a versenyzőkkel, beszélni a mérnöktársaimmal, próbálni ötleteket meríteni tőlük. Elindítani ezt a kreatív folyamatot.”

 

Visszatartja a Ferrari Cardile-t?

Newey tehát megérkezett, egy másik fontos szakember azonban egyelőre nem állhatott még munkába az Astonnál. Enrico Cardile szerződtetését még Newey-é előtt erősítette meg a silverstone-i istálló tavaly nyáron, a Ferrari korábbi szakembere a technológiai igazgató posztját foglalja majd el.

f1-cardile-ferrari

Az olasz Corriere dello Sport értesülései szerint azonban kérdéses, hogy mikor kezdhet Cardile. Az olasz lap ugyanis úgy tudja, a Ferrari nem akarja engedni, hogy lerövidítsék a mérnök 12 hónapos kertészkedési szabadságát. A vörösöktől tavaly július 17-én távozott, azaz elvileg addig nem állhat munkába az Aston Martinnál.

Ez pedig jelentős hátrányt jelentene utóbbi gárda számára, hiszen az év közepére már jócskán előrehaladott állapotban kell lenniük az új, 2026-os autó tervezésével, amihez így Cardile az első fázisban biztosan nem teheti hozzá a Ferraritól is hozott tudását.

Beszédes is volt, hogy a nemrég csapatfőnökké kinevezett Andy Cowell érezhetően kerülte a Cardile személyét érintő kérdéseket a múlt heti bahreini F1-teszten tartott sajtótájékoztatón: „Várjuk, hogy… azt hiszem, hogy várjuk, hogy ezer ember együtt dolgozzon” – mondta egy ízben Cowell.

Amikor pedig rákérdeztek, mikorra várható, hogy Cardile beszállhat a 2026-os gép munkálataiba, így felelt: „Úgy gondolom, mindenki… egy nagy csoportnyi ember már most is dolgozik a 2026-os autón. És amint hozzáadunk embereket, úgy válunk erősebbé.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: