A Cadillac F1-es csatlakozása hamarosan hivatalossá válhat, miután az F1 tavaly novemberben előzetesen jóváhagyta a belépést. Stefano Domenicali szerint már csak a formális részletek vannak hátra, és nem kell sokat várni a végleges bejelentésre. A Cadillac 2026-ban Ferrari-motorral versenyez majd, de 2028-tól saját erőforrást tervez használni, ami Domenicali szerint a GM elkötelezettségét mutatja az F1 iránt.
Mióta az F1 tavaly novemberben megadta az előzetes zöld jelzést a Cadillac csatlakozására, kevés információ látott napvilágot a folyamat előrehaladásáról. A korábban az Andretti neve alatt futó projektet az FIA jóváhagyása ellenére több mint fél éven át elutasította az F1, ám a tavalyi Las Vegas-i Nagydíj előtt a sportág vezetése változtatott álláspontján.
Amikor Stefano Domenicalit, a száguldó cirkusz első emberét arról kérdezték, hol tart most a Cadillac-projekt ügye, elmondta, hogy „már nem kell sokat várni”, mire tisztázódik a helyzet. „Mindig is mondtuk, hogy a Cadillac hihetetlen lökést ad és fog adni az F1 ökoszisztémájának. Korábban más helyzetekről beszéltünk, de most a kép teljesen más” – utalt Domenicali minden bizonnyal arra, hogy az Andretti szerepe hangsúlyosabb volt a történetben.
Az Adam Coopernek nyilatkozó olasz sportvezető így folytatta: „A Cadillac készül az F1-es bemutatkozásra, méghozzá egy olyan szezonban, amely nem lesz egyszerű a számukra egy ilyen fejlett sportágban, de minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy megmutassák, képesek belenőni a sportba.”
„Most már csak a folyamat formális részletei vannak hátra, melyeket az FIA-val közösen szinte teljesen elkészítettünk, és amint ez lezárul, amire már nem kell sokat várni, érkezik majd egy formális bejelentés arról, ami lényegében már most is zajlik” – mondta Domenicali.
A motorprojekt a GM komolyságát mutatja
A Cadillac anyacége, a General Motors az F1-es szerepvállalás melletti elkötelezettségét mutatja Domenicali szerint az is, hogy 2028-tól saját erőforrásokat akar használni – nagyvonalúan megfeledkezve arról, hogy az Andretti esetében még ellenérv volt az, hogy csak 2028-tól akarnak saját erőforrásokat használni.
„Készen állnak arra, hogy jövőre harcba szálljanak a többi csapat ellen” – mondta az 59 éves szakember. „És ez az a fejlődési irány, amelyet, mint tudjátok, a GM már tényként kezelt: valódi konstruktőrként vagy gyártóként akar jelen lenni, amely befektet a sportágunkba, mert hisz abban a technológiai platformban, amelyet az F1 biztosítani tud számukra.”