Valtteri Bottas ugyan hivatalosan a Mercedeshez tért vissza teszt- és tartalékpilótai szerepkörben, de elképzelhető, hogy a korábbi évekhez hasonlóan a McLaren és a Williams is „használhatja” őt beugróként, ha szükségük lesz rá.
A rutinos pilótának 2024 végén távoznia kellett a Saubertől, miután a jövőre már az Audi gyári alakulataként szereplő istálló teljes sorcsere mellett döntött Nico Hülkenberg leigazolásával és a friss Formula-2-es bajnok Gabriel Bortoleto feljebb léptetésével.
A többszörös nagydíjgyőztes ezek után került korábbi munkaadója, a Mercedes kötelékeibe, ahol teszt- és tartalékversenyzői státuszban az F1-es versenyhétvégék nagy részén várhatóan jelen lesz, és ő helyettesítheti George Russellt vagy Andrea Kimi Antonellit, ha ők valamilyen okból kifolyólag nem tudnak rajthoz állni.
A Mercedes és partnercsapatainak hagyományai alapján viszont nem ez lehet Bottas egyetlen esélye arra, hogy idén az F1-es mezőnyben lássuk őt. A korábbi években ugyanis a Mercedes-motorokat használó McLarennek és Williamsnek is volt opciója arra, hogy kölcsönvegyék az Ezüst Nyilak tartalékosát, ha a saját pilótájuk kidőlni.
Egy ilyen megállapodás idén is jól jöhet a két említett alakulat számára, hiszen a McLaren Ryo Hirakawát veszítette el a tartalékpilótai pozícióból, aki az Alpine-hoz igazolt, és ugyanígy tett a tavaly ősszel Logan Sargeantot le is váltó Franco Colapinto is a Williams esetében. Egyelőre hivatalosan egyik istálló sem kommunikálta, ki lesz idén a tartalékjuk.
A RacingNews365.com értesülései szerint a McLaren és a Williams idén is fordulhat majd a Mercedeshez ilyen ügyben, bár a lap hozzáteszi, hogy a megállapodást egyelőre nem véglegesítették.
Mindenesetre Bottas kétségkívül értékes lehet bármelyik gárda számára beugróként, hiszen komoly és friss F1-es tapasztalattal rendelkezik – éppen ezért 2026-ra akár a tizenegyedik csapatként érkező Cadillac is számolhat vele az egyik versenyzői ülésében.