DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 8. vasárnap
F1

Lawson elégedett, Tsunodát rosszkor küldték ki

Míg a VCARB új-zélandi versenyzője az első tízbe jutott, addig japán csapattársa az első felvonásban távozni kényszerült a sprintidőmérőn – ám mindkét pilóta lát potenciált az autóban.

Izgalmas sprintkvalifikációt hozott a Katari Nagydíj pénteki napja: a szombati rövidített versenyen Lando Norris indulhat az élről, mellőle George Russell, harmadikként pedig Oscar Piastri várhatja a lámpák kialvását. A top tíz egyik meglepetésembere viszont a Visa RB új-zélandi pilótája, Liam Lawson volt: az idei szeonban másodjára végzett Yuki Tsunoda előtt sprintidőmérőn.



Lawson így a tizedik helyről rajtolhat a szombati sprintfutamon, az F1TV kamerái előtt pedig bizakodva nyilatkozott esélyeiről: „Nagy lépést tettünk előre, a nap elején nem tűnt úgy, hogy ilyen gyorsak leszünk. Sok erőfeszítésbe került ez az eredmény, egyénileg is – bár sajnálatos, hogy volt egy törölt köridőm az SQ3-ban. Ez egy pozíciómba került, ami lehet, hogy nem tűnik soknak, ezek az apróságok tudnak nagy különbségeket tenni. Összességében azonban örülök a fejlődésünknek.”

Arra a kérdésre, hogy mekkora esélyt lát a még előkelőbb pozíció megszerzésére a versenyen, így felelt: „Mindig van mit kisajtolni a teljesítményünkből, éjszaka keményen fogunk dolgozni. Meg fogjuk nézni a számokat – azt, hogy a többi csapat hol tart. Mindenképpen meg kell próbálnom előrébb lépni, hiszen pontot tudnék vele szerezni, ám szoros csatára számítok az Alpine autójával és a Haasszal. Harcban vagyunk velük a konstruktőri bajnokságban, ezért fontos futam lesz a holnapi.”

Elrontott stratégia

Lawsonnal ellenben Tsunodától csalódott nyilatkozatot hallhattunk: a japán bár elmondása szerint mindent beleadott, utolsó gyorskörére rosszkor engedték ki, így nem tudta magát jól pozícionálni a pályán: „Nagy volt a zűrzavar, nem tudom, miért küldtek ki olyan későn a gyorskörömre – azzal ment el az időm, hogy próbáltam magamnak helyet keresni a pályán. Mindent megtettem, amit tudtam, ám sajnos kevés volt ahhoz, hogy maximalizáljam a teljesítményünket.”

A 17. rajtkockát megszerző versenyző szerint a gyenge eredménytől függetlenül van potenciál az autóban – versenyképesnek érzi magát a mezőny hátsó részéről rajtolva. Azt is hozzátette, hogy egy jóval előkelőbb helyezést is el tudott volna érni: „Egy időmérőt kipipálhatunk, ám egyértelműen lehetett volna erősebb a teljesítményünk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: