Kihozta a maximumot a Red Bull a sprint és a kvalifikáció közti néhány óra során végrehajtható beállítás-módosításokból: annyira eredményesen módosították az RB20 paramétereit, hogy a sprinten mindössze egy pontot gyűjtő Max Verstappen rajtelsőséget szerzett vasárnapra.
Christian Horner csapatfőnök úgy nyilatkozott, a Red Bull gyakorlatilag mindent megváltoztatott, amit lehetett, ennek köszönhető, hogy az autó már sokkal szélesebb tartományban működik. Másról is beszélt Horner: hogy Sergio Perez, aki a sprinten bokszutcai rajtját követően bevallottan tesztelt – még egy szárnycserére is sor került a normál esetben kiállás nélkül zajló futamon –, azokkal a beállításokkal kísérletezett, melyeknek a mai feltámadás köszönhető.
„Pár dolgot módosítottunk Checo autóján, kivettük őt a parc ferméből. Ez egyértelműen szerepet játszott abban, amit a kvalifikáción végrehajtottunk” – nyilatkozta Horner. „Az adatok alapján három kanyarban voltunk nagyon rosszak tegnap, az első, második és utolsó kanyarban. Ezt sikerült megoldanunk mára.”
„Nem hiszem, hogy bármelyikünk ilyen jellegű fordulatra számított. Pokoli fordulat volt ez, amely a teljes csapatnak köszönhető. Dicséret jár a mérnöki állománynak és az angliai háttérstábnak is. Max azonnal érezte, azt mondta, az autó sokkal inkább egyben van, több tapadást érez, amihez rögtön alkalmazkodott. Fenomenális munka volt” – beszélt arról Horner, hogy a javulás felülmúlta az elvárásokat.
Perez: Max agresszívabb beállítást választott
De nem csupán Verstappen javult, hanem Perez is: a sprintkvalifikáció első szakaszában kieső mexikói szombaton Q3-ig jutott, ahol kilencedik rajtkockát szerzett – nem tűnik nagy szónak Verstappen pole-jához képest, de tekintve, hogy Szingapúr óta négy nagydíjfutamból és három sprintből egyszer volt az első tíz rajtkocka valamelyikében, önmagához képest jó eredménynek nevezhető.
„Jól sikerült fejlődnünk a nap folyamán a délelőtti tesztemnek köszönhetően. Jó irányra találtunk” – nyilatkozta a riportereknek Katarban Perez. „Sajnos nem választottam olyan agresszív beállítást, mint Max, de egyértelműen jó előrelépés volt, és remélhetőleg a holnapi futamon az egyensúly sokkal jobban fog működni.”
„Egy ilyen rövid futamon, ha pozíción kívül vagy, észszerű a hétvége folytatására készülni. Nem adnak sok pontot, a fő futam pedig holnap lesz” – beszélt arról, hogy miért áldozta be a sprintet. A szombati futamon Perez feltűnést keltett azzal, hogy a bokszutcából rajtolva nem indult el, mikor a lámpa zöldre váltott – állítja, ennek is ahhoz van köze, hogy tesztként használta a sprintet, nem akart forgalomba kerülni.