Las Vegasban 24 pontra csökkentette hátrányát a konstruktőri bajnokságban a Ferrari, amely jó formában van az utóbbi időszakban, leszámítva az interlagosi gyengélkedést – miközben a McLaren pont Brazíliában volt jó, de Szingapúr óta nem tudott futamot nyerni.
A hátralévő két versenyhétvégének így is a wokingiak mehetnek neki jobb helyzetből, és papíron már Katarban is megnyerhetik a konstruktőri világbajnokságot, de ehhez azért jelentősen jobban kell szerepelniük, mint a Ferrarinak.
Katar után, a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj összesen 44 pontot szerezhet még egy csapat, vagyis minimum ennyivel kell vezetnie a bajnokságot a McLarennek a mostani hétvégét követően – ez azt jelenti, hogy húsz ponttal kell többet szereznie a Ferrarinál.
A pálya karakterisztikája és a körülmények papíron sokkal inkább kedveznek majd a McLarennek, mint Las Vegas, így az esély azért adott a papaja alakulat előtt – de a húsz pont távolság nagyon sok, idén eddig csak Szingapúrban, Bakuban, a Hungaroringen, és a Ferrari számára kettős kiesést hozó Kanadai Nagydíjon tudta ezt megugrani a wokingi együttes.
Ez azt jelenti, hogy önerőből, tempóból még a sprinthétvégével együtt is necces – a Ferrarinál egy versenyző kiesése, vagy egy kirívóan gyenge szereplés kellene ahhoz, hogy bajnokot avathassunk vasárnap.
A Ferrari egyébként az őszi szünet óta négyből háromszor is több pontot szerzett ellenfelénél, sőt ezen a négy hétvégén 51 pontot faragott a lemaradásából a McLarenhez képest.
A felek jelenleg ugyanannyi futamgyőzelemnél tartanak (és ez dönt holtverseny esetén), de ha a McLaren nyer Katarban, akkor ez már felé billen – hiszen akkor maximum egál lehet a futamgyőzelmek száma, a második helyek terén pedig behozhatatlan előnyben vannak Norrisék.
A Red Bull már csak matematikailag faktor
Az energiaitalosok papíron még szintén versenyben vannak a bajnoki címért, de amennyiben nem szereznek kilenc ponttal többet (!) a McLarennél Katarban, akkor a hétvége után már matematikailag is kiszállnak ebből a küzdelemből.
Tekintve, hogy utoljára Miamiban (!) fordult elő az, hogy egy adott hétvégén a Red Bull kilenc ponttal többet szerezzen a McLarennél, az esélyek nem Christian Horner csapata mellett szólnak.