DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

„Két futamot eldobunk a szárnyválasztás miatt” – Verstappen

A negyedik F1-es vb-címe felé menetelő holland is elmagyarázta, miért nem készített kisebb légellenállású hátsó szárnyat a Red Bull, ami hátráltatja őket Las Vegasban.

Helmut Marko, a Red Bull Formula-1-es sportszakmai tanácsadója árulta el a csütörtöki szabadedzések után Las Vegasban, hogy részben azért küszködnek, mert nem eléggé kis légellenállású hátsó szárnnyal érkeztek meg a versenyhétvégére.

Mint azt Christian Horner csapatvezető tisztázta: nem arról van szó, hogy rossz konfigurációt szállítottak el Vegasba, hanem egyszerűen nem is terveztek ennél kisebb légellenállású verziót, nem kis részben a költséglimit okán. Ez viszont Vegasban, valamint Monzában komolyan hátráltatja őket.

f1-verstappen-redbull-vegas-day2-2



Az időmérőt az ötödik helyen záró Verstappen is elmagyarázta ugyanezt, sőt azt is elárulta, hogy még a jelenlegi szabályrendszer 2022-es bevezetésekor döntöttek úgy az energiaitalosok, hogy nem költenek egy alacsonyabb légellenállást produkáló hátsó szárny tervezésére és gyártására:

„Azt választottuk, hogy nem csinálunk olyat, nincs olyanunk. Ez már 2022-től így van, szerintem csak nem gondoltuk, hogy ennyire kis szárnnyal mennénk. És a költségsapka miatt meg kell választani a prioritásukat, és mi ebbe az irányba mozdultunk” – magyarázta a háromszoros F1-es világbajnok a Formula.hu jelenlétében.

„Örültünk volna egy kisebb szárnynak, egy kisebb légellenállású szárnynak, vagy legalább egy másfajta, hatékonyabb formájúnak. Meg fogom ezt nézni, ugyanakkor már csak egy év van hátra ebből a szabályrendszerből, szóval nem tudom, hogy van-e értelme. De szerintem legalábbis úgy érződik kissé, hogy két versenyhétvégét eldobunk így, mivel egyértelműen túl sokat veszítünk az egyenesekben.”

Kétségtelen, hogy erőből Verstappen és a Red Bull a holland által említett Olasz Nagydíjon tűnt a leghaloványabbnak 2024-ben, ahol csak a hatodik helyen ért célba a pilóta.

f1-verstappen-redbull-vegas-day2-1

Arra a kérdésre, hogy hol szenvednek ezen a hétvégén, Verstappen más problémát is megemlített: „A kanyarokban és az egyenesekben. Tudjuk, hogy a szárnyunkkal természetesen veszítünk végsebességet, különösen nyitott DRS-nél. Ez némileg hendikep. Tudtuk ezt, és ezzel meg kell birkóznunk egy ilyen pályán vagy Monzában.”

„De emellett mindig úgy is éreztem, hogy kissé küszködtünk azzal, hogy a gumikat a megfelelő működési tartományba hozzuk. Úgy gondolom, kihoztuk a legjobbat az időmérőből azzal, amink van, ennek eredménye az ötödik rajthely. Kicsit szerencsések is voltunk azzal, hogy Lewis nem rakta össze a körét, különben hatodikak lettünk volna. Szóval kihoztuk a maximumot.”

Ami amúgy a versenynapi esélyeket illeti, Verstappen szerint a Mercedes és a Ferrari foghatatlan számukra, Hamiltontól is előretörést vár a futamon. A McLaren erejét egyelőre nem tudja felmérni, abban viszont bízik, hogy az Alpine-nal a parádés harmadik helyre kvalifikáló Pierre Gaslyval versenyre kelhet.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: