Mint arról mi is beszámoltunk a minap, új technikai direktíva lép életbe már a most hétvégi Formula-1-es Las Vegas-i Nagydíjtól kezdődően, amellyel az FIA igyekszik bezárni egy a padlólemezek kopását enyhítő kiskaput.
A korábbi szabályok ugyanis a padlólemezek kopását enyhíteni célzó extra támasztódeszkák esetén csupán a merevségük kapcsán írtak elő feltételeket, a vastagságukat illetően nem, ám miután a Red Bull felhívta a Szövetség figyelmét, hogy egyes csapatok ezt kihasználhatják, azonnal léptek.
Az F1-es Las Vegas-i Nagydíj csapatfőnöki sajtótájékoztatóján természetesen előkerült a téma, s a jelenlévő Ferrari-vezér, Frederic Vasseur megerősítette, hogy módosítaniuk kellett a padlólemezükön:
„Igen, változtatnunk kellett, ugyanakkor ezt megelőzően arról is kaptunk megerősítést az FIA-tól, hogy legális a deszkánk. Úgy vélem, az volt a megfelelő hozzáállás részünkről, hogy nem harcoltunk, mert szeretnénk a bajnokságra fókuszálni és nem pedig az ilyesfajta beszélgetésekre. De a megközelítés furcsa volt” – jegyezte meg a Scuderia első embere.
A sajtótájékoztatón szintén részt vevő Toto Wolff is megerősítette, hogy nekik is változtatniuk kellett azon, ahogy a padlólemezt használják, míg az Alpine-t irányító Oliver Oakes szintén elárulta, hogy „módosítaniuk kellett kicsit”.
Érdekesség, hogy az új technikai direktíva azt a Red Bullt is érintette, amely szorgalmazta az egész szigorítást. Akiket ugyanakkor nem érintett, az a McLaren: Zak Brown elnök-vezérigazgató ezt a Sky Sports F1-nek nyilatkozva erősítette meg.