DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Furcsállta a Ferrari, de nem harcolt a Red Bull által kiharcolt szigorítás ellen

Több F1-es csapatnak is módosítania kellett az autóján az FIA Las Vegas-i Nagydíjra életbe léptetett új technikai direktívája miatt.

Mint arról mi is beszámoltunk a minap, új technikai direktíva lép életbe már a most hétvégi Formula-1-es Las Vegas-i Nagydíjtól kezdődően, amellyel az FIA igyekszik bezárni egy a padlólemezek kopását enyhítő kiskaput.

A korábbi szabályok ugyanis a padlólemezek kopását enyhíteni célzó extra támasztódeszkák esetén csupán a merevségük kapcsán írtak elő feltételeket, a vastagságukat illetően nem, ám miután a Red Bull felhívta a Szövetség figyelmét, hogy egyes csapatok ezt kihasználhatják, azonnal léptek.

f1-ferrari-vegas-day1



Az F1-es Las Vegas-i Nagydíj csapatfőnöki sajtótájékoztatóján természetesen előkerült a téma, s a jelenlévő Ferrari-vezér, Frederic Vasseur megerősítette, hogy módosítaniuk kellett a padlólemezükön:

„Igen, változtatnunk kellett, ugyanakkor ezt megelőzően arról is kaptunk megerősítést az FIA-tól, hogy legális a deszkánk. Úgy vélem, az volt a megfelelő hozzáállás részünkről, hogy nem harcoltunk, mert szeretnénk a bajnokságra fókuszálni és nem pedig az ilyesfajta beszélgetésekre. De a megközelítés furcsa volt” – jegyezte meg a Scuderia első embere.

A sajtótájékoztatón szintén részt vevő Toto Wolff is megerősítette, hogy nekik is változtatniuk kellett azon, ahogy a padlólemezt használják, míg az Alpine-t irányító Oliver Oakes szintén elárulta, hogy „módosítaniuk kellett kicsit”.

Érdekesség, hogy az új technikai direktíva azt a Red Bullt is érintette, amely szorgalmazta az egész szigorítást. Akiket ugyanakkor nem érintett, az a McLaren: Zak Brown elnök-vezérigazgató ezt a Sky Sports F1-nek nyilatkozva erősítette meg.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: