DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 8. vasárnap
F1

Leclerc: A nap egyetlen pozitívuma, hogy a McLaren előtt végeztünk

Az előző két versenyhétvégén látott remeklés elmaradt a Ferraritól: míg Sainz nullázott vasárnap, Leclerc küzdelmes futamot teljesített – a rosszul beállított autó megnehezítette a dolgát.

Míg az utóbbi két futamon mindkét pilótájával a dobogón ünnepelhetett a Ferrari – ráadásul Austinban az első két helyen – addig Brazíliában küzdelmekkel teli hétvégét zártak. Carlos Sainz a vasárnapi időmérőn és a futamon is összetörte az SF-24-est, ezzel csak a sprintfutamon tudott öt egységet szerezni. Charles Leclerc bár a vasárnapi nagydíjon célba ért az eső áztatta aszfaltcsíkon, csak az ötödik helyen – a sprintfutamot sikerült a dobogó harmadik fokán zárnia.

A Formula.hu helyszíni jelenlétében így nyilatkozott Leclerc a leintést követően: „Nyilván együtt állítottuk be az autót a csapattal – azonban én ragaszkodtam valamihez, ami láthatóan nem vált be. Egyszerűen nem volt meg a tempónk, míg az időmérőn egész jól szerepeltünk: az új abroncsok és a kevés benzin jobban feküdtek az autónknak.”



„Ezzel szemben a futamon sehol nem voltunk, ezalatt pedig azt értem, hogy az autót elképesztően nehéz volt vezetni, nagy volt a hibalehetőség benne. Ezeket figyelembe véve az egyetlen pozitívuma a mai napunknak az, hogy a két McLaren előtt végeztünk. Most az a legfontosabb feladatunk, hogy összerakjuk a dolgainkat az utolsó három versenyre.”

A korai kerékcsere

A nagydíjon láthattuk, hogy a monacói a vártnál korábban jött ki kerékcseréjére – ezzel elmondása szerint elkalkulálták magukat, hiszen tiszta levegőn szeretett volna autózni: „Hiba volt. Egy olyan futamon, mint a mai, nagyon nehéz nem véteni stratégiai hibákat – ha belegondolok, csak az első három helyezett tudta ballépések nélkül kivitelezni.”

„Azért álltunk ki, mert tiszta levegőt akartam, azonban sajnos a cserénk az esőzés miatt jóval hosszabbra sikerült, mint számítottunk rá. Emiatt beszorultam Ollie és Lewis mögé, majd a biztonsági autó miatt további pozíciókat buktam.”

Arra a kérdésre pedig, hogy utolérhetik-e a McLarent a konstruktőri bajnokságban, illetve, hogy a soron következő Las Vegasban mire számít, így felelt: „Las Vegas miatt kétes előérzetem van. Fekszik a pálya az autónk karakterisztikájának, azonban gumikezelés szempontjából trükkös lehet. Inkább optimista vagyok, mint sem – remélem, hogy ott és Abu Dhabiban is remek teljesítményt tudunk nyújtani. Katar szerintem inkább nehéz lesz nekünk – de szeretném a legtöbbet kihozni a hátralevő versenyekből, és legyőzni a McLarent.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: