Dr. Helmut Marko, a Red Bull motorsport-tanácsadója a héten kavarta meg újra az állóvizet egyetlen mondattal: elhintette, hogy Oscar Piastri érdeklődik Sergio Perez ülése iránt. „Fogalmazzunk úgy: Mark Webber intenzíven keresi a tárgyalási lehetőséget” – hangzott a mondat, alanyként Piastri menedzserével.
Mexikóvárosban, a csütörtöki sajtónapon természetesen Piastrinak szegezték a német sajtóban elhangzottakat: mi igaz abból, hogy a McLaren a Red Bullra cserélné?
„Szerintem mind tudjuk, hogy Helmut sok mindent szokott mondani a sajtónak. Amennyire én tudom, nincs benne igazság” – mondta a sajtónak Piastri. „Boldog vagyok ott, ahol vagyok, és szerződésem van a következő két évre, egyértelműen nem keresem a lehetőségét, hogy máshova menjek. Nincs hét az F1-ben, amikor nem mondana valamit Helmut…” – célzott a tanácsadó gyakran nagy figyelmet generáló, de nem feltétlenül mérvadó megszólalásaira.
„Ez a csapat óriási támogatást adott azóta, hogy az F1-be érkeztem, ők adták meg a lehetőséget számomra. Pillanatnyilag nagyon örülünk a bajnokságban elfoglalt helyünknek, több mint boldog vagyok azzal, ahol jelenleg vagyok” – erősítette meg a kétszeres futamgyőztes ausztrál.
Nem volt olyan rossz a McLaren austini tempója, mint azt sokan hiszik
Az USA Nagydíj eredményét követően sokan levonták a konklúziót, hogy a McLaren fejlesztési csomagja nem működött jól, ezért a korábbiakban fölényben levő csapat előnye eltűnt – Lando Norris és Piastri a negyedik és ötödik helyen végeztek, különösen utóbbi volt messze a Ferrari győztes párosától és Max Verstappentől is.
Piastri a kételkedőknek (bizakodóknak?) üzent: egyetlen nagydíj alapján nem beszélhetünk visszaesésről, a McLaren még számos futamot megnyerhet a szezon végéig.
„Szerintem az austini tempónk közel sem volt olyan rossz, mint az emberek gondolták, szörnyű biztosan nem volt. De egy olyan hétvége után, amit Norris 20 másodperccel megnyer, semmi sem fog ugyanolyan jónak tűnni. Még mindig pozitívak vagyunk, hogy sok futamot nyerhetünk meg az év végéig. Igaz, hogy a Ferrari erősnek tűnt, a Red Bull pedig szintén versenyképesebbnek bizonyult, azaz a különbségek nagyon szorosak.”
„De nem hiszem, hogy vészharangokat kellene kongatni, mindenesetre a legjobb szintünket kell nyújtani. A konstruktőri bajnokságban mi vagyunk legelöl, és természetesen megtartani, ahol pedig tudjuk, növelni akarjuk ezt az előnyt” – beszélt arról Piastri, hogy hiba lenne leírni a csapatot, amely sorban 14 dobogós nagydíj után hiányzott az első háromból.