Max Verstappen hangsúlyozta az F1-es USA Nagydíj csütörtöki sajtónapján, hogy az a hasmagasság-állító eszköz, amely a figyelem középpontjába került a nap során, és amely miatt az FIA felé több panasz is érkezett, nem jelent pluszteljesítményt a Red Bull számára – ugyanis az energiaitalosok elismerték, hogy róluk van szó a szövetség homályos közleményében.
Az alkatrész a padlólemez első részén található, és a gyanú szerint az autó hasmagassága könnyedén módosítható vele az időmérő és a futam között, ami komoly előny lehet, a szabályok pedig tiltják.
A Szingapúri Nagydíj után kezdődött az ügy, hiszen az alkatrész tervrajzait egy nyílt dokumentumba kellett feltölteni, ahol minden csapat meg tudja nézni az összes rivális megoldását. Ez riadóztatta a Red Bull ellenfeleit, akik jelezték a gyanújukat az FIA-nak, és a szövetség csütörtökön jelezte, hogy már ettől a hétvégétől módosítja a méréseit, és elképzelhető, hogy plombákat alkalmaz majd a kérdéses területen.
A sajtónapon természetesen megkérdezték erről Max Verstappent, aki szerint nincs itt semmi látnivaló, ők nem szabálytalankodtak a megoldással.
Ezt egyébként a Red Bull szóvivője is elmondta, hozzátéve, hogy az FIA-val történt egyeztetés alapján módosítják az alkatrészt.
Arra a kérdésre, hogy mi történt, a háromszoros világbajnok így válaszolt: „Semmi. Úgy értem, ez nyílt forráskódú, nem igaz? Mindenki láthatja. Számunkra ez csak egy egyszerű eszköz volt, amikor az alkatrészek nem voltak a helyükön, akkor így könnyű volt beállítani.”
„De ha egyszer az egész autó összeállt, nem lehet hozzányúlni. Szóval számunkra ez nem változik....mikor olvastam, arra gondoltam, hogy más csapatok csinálják ezt, aztán rájöttem, hogy a mi csapatunkkal kapcsolatos. De még csak nem is említettük az eligazításon. Szóval ez csak egy könnyebb eszköz arra, hogy ezt beállítsuk.”
Verstappen arra a kérdésre, hogy volt-e hatása a teljesítményre, tömören válaszolt: „Nem.”