Mick Schumacher két évadot teljesített a Formula-1-ben a Haas színeiben 2021-ben és 2022-ben, ám ezt követően már nem kapott ülést az amerikai alakulattól. A Mercedes igazolta le teszt- és tartalékversenyzőnek, ebben a szerepkörben pedig olyan munkát végez például a szimulátorban, amelyről gyakran nyilatkoznak elégedetten Toto Wolffék vagy maguk a pilóták is.
Ennek ellenére az elmúlt két szezon során nem nyílt ki újra az F1 ajtaja Schumacher előtt, legalábbis ami a versenyzői üléseket illeti. Miközben idén már az Endurance-vb-n is versenyez az Alpine-nal, az F1-ben nem őt választotta Lewis Hamilton helyére a Mercedes, Esteban Ocon helyére az Alpine, de még a Williams sem őt ültette a menesztett Logan Sargeant helyére.
Az egyetlen elérhető ülés 2025-re a Sauberé, és bár Mattia Binotto, az Audi F1-es projektjének vezetője pár hete arról beszélt, hogy az ifjú német is rajta van a listájukon, egybehangzó sajtóértesülések szerint Valtteri Bottas tarthatja majd meg a helyét az érkező Nico Hülkenberg mellett.
Mindezek ellenére Schumacher még mindig nem adta fel azt az álmát, hogy visszajusson a száguldó cirkusz rajtrácsára: „Bármi is történik a jövőben, remélhetőleg az idei év egy pontján eldöntjük. Amint tudom, hogy mit fogok csinálni, bizonyosan ki fogok adni egy sajtóközleményt és tudatni fogom mindenkivel.”
„De egyértelműen a Formula-1-ben reménykedem, mivel erről álmodtam, amióta kisfiú voltam. De határozottan nagyszerű érzés a WEC-ben is szerepelni” – tette hozzá a pilóta.
A WEC-ben őt alkalmazó Alpine részéről Bruno Famin, aki már nem az F1-es istálló vezetője, de kulcsfigura maradt a márkánál, kifejtette, hogy tudják, hogy Schumacher álma a Formula-1, de ők továbbra is szívesen látják az Endurance-vb-n:
„Mind tudjuk, mi lenne Mick első számú prioritása, ha lenne rá lehetősége, de tudjuk, hogy már csak egy ülés elérhető arra, hogy visszatérjen a Formula-1-be. Meglátjuk, mit tudunk tenni, és mi lesz a végső döntés. A mi részünkről örülnénk, ha maradna.”