DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 22. vasárnap
F1

Leclerc: A tegnapi az én hibám volt, ma megfizettem az árát

Bár az időmérőt követően mással indokolt, a futam után a monacói magára vállalta az eltörölt körét – emellett azt is kifejtette, hogyan bírnak ki a pilóták órákat ilyen forró körülmények között.

Kilencedikként rajtolt Charles Leclerc a Szingapúri Nagydíjon: a monacói a szombati időmérőn megszegte a pályahatárokat, így az elvett körideje miatt hátraesett a rajtrácson – pedig pénteken még pole-esélyesnek tűnt. A futamon viszont szép felzárkózást láthattunk tőle, és az ötödik helyen szelte át a célvonalat a Ferrarival.



A leintést követően így fejtette ki az extrém körülményekkel való küzdelmét az F1TV kamerái előtt Leclerc: „Nagyon kemény, kihívás így vezetni – elképesztően meleg van. De pont Estebannal beszéltem, hogy vezetés közben valahogy nem tűnik fel: nem érezzük magunkat fáradtnak, illetve azt sem, hogy melegünk lenne.”

„A verseny felénél kicsit bele szoktunk gondolni, hogy még egyszer ennyi hátravan, de nem pörgünk rajta sokat. A legrosszabb része az, amikor a leintést követően próbálunk lehűlni, az autóból kiszállva ájulásközeli állapotba is kerülhetünk. Kihívás, főleg a folyadék hiánya, de addig nem szokott feltűnni, amíg a versenyzés miatti nyomás le nem kerül rólunk.”

„Szerintem mindenki tapasztalt már olyat, hogy valamire nagyon keményen koncentrált, munkában is a feladataikra fókuszálnak az emberek. A mi sportunkat az különbözteti meg, hogy itt az adrenalin is párosul ehhez, ami szinte minden érzést elnyom. Emiatt nem gondolunk a fáradtságra – pörög bennünk az adrenalin, mert elképesztően gyorsan száguldozunk a falak között, és nem hibázhatunk.”

A kvalifikációs hiba következményei

A váratlanul hátulról kezdett futamot így összegezte a monacói: „Az első etap kifejezetten frusztráló volt, hiszen sokáig Fernando és Nico mögött kellett haladnom – meg kellett várnom, amíg kiállnak kereket cserélni, csak ezt követően tudtam jó tempót autózni. A keményeken is szép teljesítményt produkáltunk, előzni is tudtunk – azonban összességében kicsit csalódott vagyok a tegnap miatt.”

„Szeretnék is reflektálni néhány tegnap elhangzott mondatomra: mondtam, hogy nem voltak a megfelelő hőmérsékleti tartományban az abroncsok – ami igaz, de ez gyakran így van a kvalifikációkon. A problémát én okoztam azzal, hogy nem tudtam rendesen bevenni az első kanyart, emiatt túlléptem a pályahatárokat. A mai napot azonban a lehetőségeinkhez képest maximalizáltuk, nem hibáztunk. Ez volt az ára az időmérős hibámnak.”

A közel egy hónap múlva folytatódó szezon előtt így látja Leclerc az erőviszonyokat: „Jó formában vagyunk, ám kicsit olyan, mintha távlövészek lennénk: túl messze vagyunk. Keményen kell dolgoznunk, és nem szabad hamar elbíznunk a dolgokat – lesz három olyan pálya, ami fekszik az autónknak, azonban a McLaren és a Red Bull erősen fognak visszatérni a szünetről. Nehéz lesz elcsípnünk a konstruktőri címet, mindent megteszünk érte.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: