DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 21. szombat
F1

Még a melegítőpaplan is elromlott Leclerc-nél

A monacói F1-es úgy érzi, az időmérőre visszajött a Ferrari tempója: a Q3-ban azonban minden megtörtént, aminek nem kellett volna, csapattársa összetörte, egyetlen gyorskörét elvették.

A pénteki edzésnapon még Charles Leclerc bizonyult Lando Norris fő kihívójának, napjuk azonban nem is alakulhatott volna eltérőbben: míg a brit a fejlődési ívet folytatva megszerezte a rajtelsőséget, addig a Ferrari formája megtört attól fogva, hogy az utolsó szabadedzésen feltették a lágy keveréket.

A Q1 sem volt szívderítő látvány, ahonnan Leclerc csupán 13. helyen jutott tovább: ezt követően a Q2-ben harmadik lett, a Q3 azonban szintén félresiklott számára. Csapattársa, Carlos Sainz balesete után egyetlen gyorskörre maradt lehetősége, azt azonban elvették pályaelhagyás miatt, így köridő nélkül a kilencedik rajtkockába sorolták. Pedig Leclerc úgy érzi, a Ferrari magára talált az időmérő végére:

„A harmadik edzésen még szenvedtünk egy kicsit, de az melegebb volt, és tudtuk, hogy gondjaik leszünk a beállításokkal. Eközben viszont magabiztosak voltunk, hogy a kvalin visszajön a tempónk és így is történt. A 29,7 egy egész jó kör volt a Q2-ben, a Q3-ban pedig össze kellett volna hoznunk egy újabb kört, de ez sehogy sem sikerült” – beszélt arról Leclerc, hogy a tempó meglett volna a Ferrariban.



Az SF-24-ben levő potenciál ellenére semmi sem jött össze Leclerc számára: ott volt csapattársa balesete és a törölt köridő mellett még az is, hogy a gumimelegítő paplan nem működött megfelelően.

„Egész hétvégén nem volt ilyen problémánk. Az első gumimelegítők nem működtek megfelelően, mielőtt kijötte, ma bokszból. Az első abroncsok szuper hidegek voltak, őrültként kellett nyomnom a kivezető körön, hogy visszahozzam a hőmérsékletet. Egyelőre nincs ötletem az okáról, az adatokat még nem elemeztem. A bevezető körön megkérdeztem a csapatot, de nem volt magyarázat, gondolom, még vizsgálják” – nyilatkozta Leclerc.

Az ötödik sorban a két Ferrari

A két versenyző Q3-as balszerencséje azt jelenti, hogy Leclerc a kilencedik, Sainz a tizedik rajtkockában sorakozik csak fel: az ötödik rajtsorban a Ferrarik, egy Haas, egy RB és egy Aston Martin is előbbről indul.

„Nagyon furcsa volt” – mondta balesetéről Carlos Sainz. „Azt hittem, jobb lesz a tapadása a hideg gumiknak. Az utolsó szektorban többször is vissza kellett lassítanom, hogy elengedjek néhány autót. Ezen a pályán egy pici időt sem akarsz otthagyni a köröd előtt, és mielőtt elkezdtem volna a gyorskörömet, ráhajtottam a 17-es kanyarban a kerékvetőre. Semmi tapadásom nem volt ahhoz képest, amit eddig a hétvége során tapasztaltam. Aztán meginogott az autó alattam, egy pillanatig azt hittem, meg tudom menteni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: