DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

„Nem arra a sportra vall, amit megszerettem” – Magnussen az eltiltásáról

A Szingapúrban visszatérő dán véleményezte a jelenlegi büntetőrendszert – szerinte nincs hatással a hozzáállására, és az apróságok miatt összegyűlt strigulák unalmasabbá teszik a versenyzést.

Oliver Bearman helyettesítette a monzai forduló után eltiltott Kevin Magnussent a Bakuban rendezett futamon. A Szingapúri Nagydíjon visszatérő dán erős kritikával illette a jelenlegi büntetőpontozást, bár élvezte a családjára szánt extra napokat – árulta el a Formula.hu helyszíni jelenlétében szervezett csütörtöki médianapon.

„A családommal töltöttem az extra szabadhétvégét” – fogalmazott Magnussen. „Sok szempontból jó volt ez a vakáció – fél szemmel néztem a futamot vasárnap, edzés közben néha rápillantottam. Nem akartam tovább pörögni az ügyön, próbáltam élvezni a szeretteimmel töltött időt.”



Arról, hogy az eltiltást követően nulla büntetőegységgel folytathatja a szezont, így vélekedett: „Érdekes, hogy megbüntetik egyszer az embert, majd visszajön, és ismét megkavarhatja az állóvizet… Vicces, hogy így működik. Azonban nem volt rám nagy hatással, egyedül a gondolat volt frusztráló sok ideig, hogy bármiféle óvást kapok, eltiltás lesz a következménye. Jó érzés a tudat, hogy ez többé nem tényező – nem változott a hozzáállásom.”

„Előnytelen ennyire visszafogni a versenyzést. Rossz látni, hogy az a sport, amit ennyire szeretünk, egy ilyen kényelmetlen dologgá változik. Szeretek keményen versenyezni – a motorsportok egyik legnagyobb szépsége a csatározás, illetve a határok folyamatos keresése. Ám jelenleg nevetséges dolgokért szabnak ki büntetéseket – szurkolóként jobban preferálnám, ha nyitottabb harcokat biztosítanának, és lehetővé tennék az izgalmas versenyzést.”

A rendszerben a hiba

A dán szerint egy másik kategóriáról kellene példát vennie a Formula-1-nek – azt is elárulta, miért: „A büntetőpontok rendszere érdekes számomra. Szerintem jobb lenne, ha azonnali eltiltást adnának a rendkívül veszélyes manőverekért, hiszen a gyűjtögetős rendszerben sokkal kevésbé mehetnek bele kockázatos szituációkba azok, akiknek már van valamennyi pontjuk."

„Én nulla ponttal kezdtem a szezont – ezért keményebb ez a büntetés, hiszen tavaly nulla egységem volt. Ez egy összetettebb dolog annál, hogy egy egyszerű megoldása legyen… Ám ha az IndyCart vesszük példának, ahol vezettem és sokat nézem, ott igazi versenyzést folytatnak.”

„A pilóták tisztelik egymást, hiszen a felelősség az ő kezükben van – az a versenyző, ki sérülést okoz a másik autójában, büntetést kap. A különbség a Forma-1 és az IndyCar között a pályahatárok – mi sokkal nehezebb aszfaltcsíkokon vezetünk, a büntetőpontjaim nagy részét a határok megszegéséért kaptam. Hülyeség azért eltiltást kapni, mert pár centiméterrel a fehér vonalon kívül csúsztál. Ez nem arra a sportra vall, amit én megszerettem.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: