Bár jelenleg kis túlzással minden a McLarenről szól az F1-ben, akik már a hétvégén letaszíthatják a Red Bullt a konstruktőri tabella éléről, nem feledkezhetünk meg a Ferrariról sem, akik 39 egységnyi hátrányban vannak az energiaitalosok mögött, s mivel egy sprinttelen hétvégén is 44 pont szerezhető, nyugodtan fogalmazhatunk úgy, hogy ők is lőtávolságban vannak.
A Scuderia tavaly a szezon kétharmadánál tavaly 232, a remekül induló tavalyelőtti évben 135 pont hátrányban volt az éllovas Red Bullhoz képest, míg a számukra relatíve szintén jól alakuló 2017 és 2019 közötti időszakban sorrendben 62, 25, illetve 154 egység volt a lemaradás az akkori éllovas Mercedesszel szemben, azaz nyugodtan állíthatjuk, hogy 2012 óta csak egyetlen alkalommal álltak ilyen jól az utolsó harmadra fordulva.
A hétvégi Azerbajdzsáni Nagydíj sajtónapján a maranellóiak távozó versenyzője, Carlos Sainz elismerte, a maga számára is meglepő, hogy a Monaco utáni időszak nehézségeit követően még versenyben vannak a bajnoki címért. A spanyol szerint ennek kulcsa, hogy a csapat jól hajtja végre a versenyeket, és kiváló a csapatmunka Charles Leclerc-rel:
„Volt egy erős első harmadunk, egy rossz második harmadunk, most pedig belépünk a szezon utolsó harmadába. A szezon középső része rosszul sikerült, de még mindig harcban vagyunk. Ez mutatja, hogy milyen messzire jutott ez a csapat a versenyek végrehajtását tekintve, és akkor is sikerül begyűjteni a pontokat, amikor az autó nem úgy teljesít, mint a szezon elején, vagy mint Monzában” – mondta, majd így folytatta:
„Ez tartott bennünket a harcban. Úgy gondolom, hogy a két pilóta is teljesít, mert szerintem mindketten nagyon kiegyensúlyozottak vagyunk, mindig egymás mellett vagyunk, mindig segítjük egymást, mindig pontokat gyűjtünk, mi ketten maximalizáljuk az autóban rejlő lehetőségeket” – mondta a spanyol.
Sainz bízik abban, hogy az előrejelzéseknek megfelelően erősek lesznek Bakuban és Szingapúrban, de mint rámutatott, óvatosnak kell lenniük, mert Austinban a pálya karakterisztikája miatt visszatérhet a Zandvoortban látott forma: „Most jó eredmények születhetnek, de talán kissé hamisak is, mert ha Austinba visszatérve az autó olyan lesz, mint Zandvoortban volt, akkor hátrányban leszünk.
„Futamról futamra haladok, és meglátjuk, hova jutunk. Amikor egy tizeden belül vagyunk egymáshoz képest, lehetetlen megjósolni, hogy hol fogsz végezni, hogy egy tizeddel előrébb vagy egy tizeddel hátrébb leszel” – mondta, majd hozzátette:
„Megpróbáljuk a maximumot kihozni azokból a pályákból, melyek potenciálisan egy kicsit jobbnak tűnnek számunkra. Próbálunk egy jó hétvégét teljesíteni, lesznek keményebbek is, aztán meglátjuk, hol állunk majd az év végén.”