DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 4. hétfő
F1

Furcsának találta a Schumacher elleni „szétlövést” Doohan

Az Alpine kötelékeibe tartozó két versenyző közös teszten vett részt, mielőtt a franciák eldöntötték, ki lesz 2025-ben a másik F1-es pilótájuk Gasly mellett.

Néhány héttel ezelőtt jelentette be az Alpine, hogy Jack Doohan lesz jövőre a második versenyzőjük Pierre Gasly mellett a Haashoz igazoló Esteban Ocon helyén. A fiatal ausztrál a francia gyártó akadémiájának növendéke, így logikusnak tűnt az előléptetése azok után, hogy a megkörnyékezett Carlos Sainz végül a Williamsre voksolt.

Doohan azonban a szerződtetése előtt egy közös teszten vett részt Silverstone-ban az Alpine WEC-csapatában szereplő Mick Schumacherrel, amelyen a 2022-es F1-es autóban mérték össze őket.

f1-jack-doohan-alpine-2



Bár az érintettek nem erősítették meg, hogy szétlövésről lett volna szó a két pilóta között, a kiszivárgott információk szerint Doohan teljesített jobban – igaz, Mick nagybátyja, Ralf Schumacher szerint igazságtalanok voltak a feltételek unokaöccsével szemben.

Mindenesetre magát a tesztet és a szétlövést Doohan is furcsának találta: „Furcsa volt, de ami engem illet, normál munkának fogtam fel” – nyilatkozta az ifjú pilóta az F1 hivatalos csatornájának. „Nem gondoltam másképp rá, mint hogy végső soron csak beülök az autóba és a lehető leggyorsabb fogom vezetni. Nem számít, ki van mellettem.”

„Nem jelenti azt, hogy bármilyen téren is más lennék az autón kívül. De amint bepattanok a volán mögé, úgy állok hozzá, hogy olyan gyorsak legyek, amennyire csak tudok. Bármi is volt a kimenetele a dolognak, szerintem úgy pozícionáltam magam, hogy biztosan én legyek az első a sorban az ülésért, függetlenül attól, ki van mellettem.”

f1-jack-doohan-alpine

Kifizetődött, hogy idén nem versenyzett sehol

Doohan arról is beszélt, hogy elég korán tudta már idén, hogy lehet esélye a 2025-ös Alpine-ülésre, és bizonyos szempontból jól is jött neki, hogy idén nem versenyez egyetlen bajnokságban sem a Formula-2-es szereplése után, hiszen így több privát tesztet tudott teljesíteni az enstone-i istállóval:

„Az év első negyede után tudtam, hogy van… fogalmazzunk úgy, hogy egy nyúl, amit üldözhetek: egy lehetőség, hogy harcban lehetek ezért. Nem volt adott feladat. Nyilván sok pilóta állt még szerződés nélkül, és sok minden zajlott.”

„Türelmesnek kellett lennem, kivárnom az időmet, és biztosra mennem, hogy maximálisan kihasználok mindent alkalmat, amikor autóba ülhetek. Hálás vagyok, hogy ez a türelem kifizetődött, és hogy nem versenyeztem idén, hiszen ez kockázatot jelentett, de elképzelhető, hogy ha ezt nem vállalom be, akkor ez most nem történt volna meg.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: