A Holland és az Olasz Nagydíj révén rögtön egy back-to-backkel, vagyis egymást követő két versenyhétvégével tért vissza a nyári szünetről az F1, az ősz pedig már Európán kívül zajlik majd: Monzával lezárult a hivatalos európai szezon.
Az előttünk álló hétvége üres, nem rendeznek F1-es futamot, ezt azonban egy újabb back-to-back követi: szeptember 15-én az Azerbajdzsáni Nagydíjat rendezik meg (ami logisztika szempontjából már Európán kívüli helyszín az F1-es paddock számára), majd az azt követő héten Szingapúr következik a maga jellegzetes éjszakai városi futamával.
Az öt hét alatt rendezett négy F1-es futam után azonban megint jön egy szokatlan szünet: a nyárihoz hasonló őszi kihagyásra vonul a száguldó cirkusz, a szeptember 22-ei szingapúri futam után október 20-án rendezik majd a következő megmérettetést.
Jönnek az F1-es triplák és a sprintek
Az pedig már az USA Nagydíj lesz Austinban, ami a hátralévő egyik triple headert nyitja meg: október 20-án Austin, 27-én Mexikóváros, november 3-án pedig Interlagos várja a mezőnyt, vagyis három hét alatt három futamot rendeznek azt követően, hogy előtte négy hétig semmit.
Ez ráadásul a sprinteket is visszahozza, Austinban rendezik a 2024-es F1-es szezon negyedik, Interlagosban pedig az ötödik sprinthétvégéjét.
Az erőltetett menet után megint jön a pihenő, két üres hétvége, vagyis három hét kihagyás vár a mezőnyre, mielőtt belevág a fárasztó szezonzáró triplába: november 23-án, helyi idő szerint szombat este jön a Las Vegas-i Nagydíj, egy héttel később, december 1-jén rendezik a Katari Nagydíjat, ráadásul a szezon hatodik sprintjével együtt, majd december 8-án, Abu Dhabiban jön az idény 24. versenyhétvégéje, egyben lezárása.
Vagyis két szünet, és három tömbösített versenyidőszak vár ránk, összesen nyolc versenyhétvégével és három sprinttel.