DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Leclerc és Sainz is szenvedett, de nem ugyanott

Leclerc az első négy kanyarban, Sainz a gyors kanyarokban nem tudott befordulni. A fejlesztés működik, a Red Bulltól nem tartanak az F1-es Olasz Nagydíjon.

Az előző két év Ferrari-rajtelsőségét követően 2024-ben nem lesz vörös autó a rajtrács első három pozíciójában: Charles Leclerc a negyedik, Carlos Sainz az ötödik rajtkockát harcolta ki. A különbség mindkét versenyző esetében kicsi volt, 0,134 és 0,140 másodperc, a Q3-ban pedig mindketten arra panaszkodtak, hogy nem fordul az SF-24: ugyanakkor a pálya eltérő szakaszán küzdöttek az autóval.

Sainz a pálya második felében, Leclerc az elején bukott tizedeket

„Lila első szektorom volt az utolsó körömben, azt hittem, pole lesz belőle, de hiába volt jó az egyensúly, alulkormányzottság lépett fel a két Lesmóban és a Parabolicában, ezért nem tudtam befordulni vele” – értékelt Sainz a vegyes zónában, ahol a Formula.hu helyszíni tudósítója is jelen volt.

„Frusztráló, mert másfél tizedmásodperc a különbség, és mindkét esetben fél-egy tizedet buktam. Ha megnézzük ezt a különbséget, ha meglett volna az egyensúly a tempós részen, akkor harcoltunk volna az első helyért. De hasonló helyzetben lehetett mindenki más, ami azt mutatja, milyen érzékenyek az autók az időjárásra, mivel a Q3-ban felhősödni kezdett, a hőmérséklet esett, emiatt a tapadás jóval nagyobb lett és sokat gyorsultunk” – beszélt arról Sainz, milyen potenciál volt az időmérőben.



A spanyol a második és utolsó szektorban veszített köridőt, Charles Leclerc viszont éppen ellenkezőleg, a pálya első szektorában:

„Nagyon frusztráló, mert közel voltunk, de megint nem volt elég, az 1-2-3-4-es kanyarban pedig pontosan ugyanazok a problémáink voltak az első szabadedzés óta” – nyilatkozta Leclerc. „Nem tudtunk befordulni, a harmadikon valamiért nem jelentkezett a probléma, de visszajött az időmérőn. Ez frusztráló, mert úgy gondolom, két és fél tizedmásodpercet vesztettünk négy kanyarban a pálya elején, ahonnan nehéz ennyit visszahozni.”

Leclerc elmondta, versenykörülmények között már nem számít arra, hogy az első négy kanyar számottevő problémát okoz számára. A monacóitól megkérdezték, jelentős beállításbeli különbség okozta-e a differenciát Sainzhoz képest, amit cáfolt:

„Nem volt nagy különbség, csak csekély mértékű. Ő egyértelműen erősebb volt az 1-2-es kanyarban. Ezt elemezni fogjuk, sőt már most elemeztük, de egyelőre nem sikerült előrelépni a beállításommal.”

A futam a gumimenedzselésről szól majd, nem tartanak a Red Bulltól

„Pár tizeden belül vagyunk, a holnap pedig a szemcsésedés minél hatékonyabb menedzseléséről fog szólni” – mondta Sainz vasárnapról. „Normál esetben akié a tiszta levegő, az végzi a jobb munkát, tehát kemény és szoros verseny vár ránk. Arról fog szólni a verseny, hogy ki tudja elkerülni a szemcsésedést, mert ha jelentkezik, akkor egy-két másodpercet bukunk körönként.”

Két olyan autó is a Ferrarik mögött van, amelytől sokkal többet vártunk az időmérőn: Lewis Hamilton egyenesen úgy gondolja, pole-pozíciót dobott el vezetői hibáival, és bár a Red Bullnál pesszimizmus uralkodik a szombati nyilatkozatokban, Max Verstappent sem lehet leírni.

„Előrefelé akarok tekinteni” – mondja a mögötte sorakozó riválisok ellenére Leclerc. „Hátrébb több nagyon gyors srác van, akik arra számítanak, hogy előttünk lesznek holnap. Lewis nagyon erős versenytempót diktált az FP2-ben, de a futam első részében kicsit lassú volt. Szerintem mindannyiunknak hasonló versenytempója lesz.”

„Jól kell rajtolnom, aztán a DRS segítségével tapadnom kell a McLarenekre, akiktől arra számítunk, hogy nagyon erősek lesznek” – beszélt vasárnapi taktikájáról az előző két nagydíjon dobogót szerző monacói. „Utána pedig a gumimenedzselésről fog szólni a futam. Nem számítok meglepetésre holnap, valamennyiünk tempója nagyon hasonló, de gumikezelésben jó munkát kell végeznünk, mivel ez jelenti majd holnap a különbséget. Szerintem (a Red Bull) erős lesz holnap, azonban nem számítok arra, hogy nálunk sokkal gyorsabbak lesznek a futamon. Nem szabad hátrafelé néznünk, előre kell.”

Működik az új Ferrari-padló

Mindkét ferrarist kérdezték a pattogás problémájáról, amelynek kijavítását célozta a monzai fejlesztési csomag az új padlóval. Mindkét versenyző kiemelte, a hétvégén nem nagy a pattogás, de ezen a pályán amúgy sem jellemző – Leclerc ehhez még kedvező véleményt fűzött az új alkatrészekről.

„Kicsit óvatosak vagyunk ezzel, hiszen Monzában normál esetben nincsenek ilyen gondjaink, pattogás tekintetében tavaly is jó versenyünk volt. De úgy gondolom, előre sikerült lépnünk, úgy néz ki, sokkal jobb a helyzet. Szerintem a régi csomaggal sem szenvedtünk ezen a pályán a pattogás miatt. De az új padló hoz mindent, amire számítottunk, ami jó jel a jövőre nézve” – mondta Leclerc.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: