Nem sok kiadó hely maradt a Formula-1 2025-ös rajtrácsán: az egyik a 2026-tól az Audi gyári istállójává váló Sauber második autója a már leigazolt Nico Hülkenberg mellett, amelyre a híresztelések szerint Carlos Sainz elutasítása és williamses választása után megnőttek Valtteri Bottas esélyei.
A téma természetesen előkerült a finn versenyző csütörtöki sajtóbeszélgetését az F1-es Olasz Nagydíjon. A pilóta elárulta: haladtak a tárgyalásokkal az Audi új F1-es projektvezetőjével, Mattia Binottóval, aki először lesz jelen nagydíjhétvégén ebben a minőségében.
„Ezen a héten folytattuk az egyeztetéseket. Kedden jártam a gyárban, és értünk el előrelépést. De nem fogunk itt szerződéseket aláírni” – tette hozzá Bottas a Formula.hu jelenlétében. „Azért vagyunk itt, hogy versenyezzünk és arra koncentráljunk, hogy visszavágjunk egy nehéz hétvége után.”
Bottas azt is hangsúlyozta, hogy szeretne hosszú távon a projekt része lenni: „Csak egy többéves szerződések érdekel. Mert számomra az, hogy csak évet teljesítsek… tudom, hogy valószínűleg a következő szezon sem lesz egyszerű a karrierem szempontjából. Az nem érdekes számomra.”
„Úgyhogy számomra a lényeg, hogy egy világos projekt része legyek és világos terv legyen a következő évekre. Szerintem a pályafutásom ezen szakaszában ez fontos.”
Amikor felvetették neki, hogy úgy fest, az Audinál/Saubernél az a kérdés, hogy megtartsák-e őt vagy hozzanak inkább egy újoncot – korábban Liam Lawsont, az elmúlt hetekben pedig Gabriel Bortoletót emlegették –, a finn elismerte, hogy ez jó pozícióba hozhatja őt, hogy nincsenek más rutinos vetélytársai az ülésért:
„Ha így nézzük, elméletben jó helyzetben kellene lennem. Van tapasztalatom, és szerintem ez az, amire a csapatnak szüksége van. Úgyhogy igen, ilyen szempontból szerintem jó pozícióban vagyok, de ez a főnököktől és az Audi vezetőségétől függ.”
Mi lesz, ha nem lesz neki hely az F1-ben?
Bottas azt a kérdést is megkapta, hogy csak az F1-re koncentrál-e vagy azon kívüli lehetőségeket is vizsgál:
„Limitáltak az opcióim. Ez van. Úgyhogy természetesen átfutott ez az agyamon, és gondolnom kell azon, mi lesz, ha nem leszek a Formula-1-ben” – ismerte el a tízszeres futamgyőztes. „De úgy vélem, túl korai még ezen gondolkodnom a következő éveket illetően.”
A 35 éves pilóta ugyanakkor kiemelte: ha ki is szorul a száguldó cirkuszból, a versenyzésnek akkor sem fordít hátat. „Mindig versenyezni fogok valamivel. Imádom a versenyzést, ezt csináltam egész életemben. Nem fogok egyszerűen a tengerparton maradni!”
Zhounak megfelelne az egyéves szerződés is
Míg Bottast esélyesnek tartja a maradásra, a csapattárs Guanyu Zhou esetén ez eddig nem igazán merült fel. A kínai Monzában elárulta: ő is beszélt a gyárban Binottóval – ráadásul újságírói kérdésre válaszolva elmondta, hogy Bottasszal ellentétben neki az egyéves kontraktus is megfelelne.
„Igen, elégedett lennék azzal, nem ez lenne az első alkalom, hogy egyéves szerződésem van, nem sok mindenen változtatna ez számomra” – fogalmazott Zhou, majd hozzátette:
„Ugyanakkor azt is meg kell néznünk, mit hozna ez. Hiszen jövőre szerintem nem sok minden változik, de közeledünk az Audi érkezéséhez, és úgy vélem, akkor lehetnek nagy változások a nyers teljesítményben és abban, hogy közelebb kerüljünk a legjobb háromhoz. Oda akarunk kerülni.”