A szezon végén Haastól távozó dán nagy ígéretként kezdte meg Formula-1-es pályafutását tíz évvel ezelőtt: az akkoriban GP2-vel egyenértékű (bizonyos években még erősebb) Formula Renault 3.5 bajnoka dobogós helyezéssel, másodikként debütált a 2014-es Ausztrál Nagydíjon a McLaren színeiben.
Ezt a magasságot azonban később sosem sikerült megismételnie: a 2022-es Sao Pauló-i pole-pozíció (amely az aktuális szabályok szerint a gyakorlatban csak a sprint rajtelsőségét jelentette) emelhető még ki, a 178 nagydíjat felölelő F1-karrier döntő többségében ötödik-hatodik helyezések jelentették a csúcsot.
„Tudom, a Formula-1-be bejutni már önmagában nagyon nehéz dolog. De gyerekként arról álmodtam, hogy bajnokságokat és futamokat nyerek, pole-pozíciókat szerzek, de ebből nem jutott nekem sok” – idézi a RacingNews365 a pályafutásával számot vető Magnussent.
„Volt egy pole-pozíció, volt egy dobogó, de nem ennyi ambícióm volt. Bár elégedett vagyok a fejlődéssel, amely a pályafutásom kezdetétől mostanáig tartott, és amit tíz év alatt elértem a Formula-1-ben, nem a semmi volt, de kíméletlen is vagyok magammal miatta. A cél a győzelem lett volna, elbújni nem lehet, szóval miért is mondanám azt itt ülve, hogy örülök annak, amit elértem. Ez nem lenne igaz, és én nem ilyen vagyok” – mondta a 31 éves dán versenyző.
Egyszer már úgy nézett ki, hogy Kevin Magnussen pályafutása lezárul a Formula-1-ben: 2020 végén ülés nélkül maradt, a következő évet az amerikai IMSA-ban töltötte. A WEC-be készül gyári Peugeot-pilótaként, mikor 2022-ben mégis visszatérhetett korábbi csapatához, a Haashoz az orosz szponzoráció megszüntetéséből és Nyikita Mazepin menesztéséből kifolyólag: a fordulat három évvel meghosszabbította Formula-1-es pályafutását, a dolgok állása folytán azonban 2024 végén újabb (és most vélhetően végleges) búcsú következik.