DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 16. hétfő
F1

Verstappen: Nem voltunk gyorsabbak, mint a körülöttünk levők

A bajnoki éllovas szerint a DRS-vonatozás miatt maximalizálta a spái futamát az ötödik hellyel – ha elsőként indul, a győzelemért is harcolhatott volna. Emellett Perez szerepléséről is véleményezett.

Spanyolország óta nem nyert futamot, és a Belga Nagydíjat is az ötödik helyen zárta a tizenegyedik helyről indulva Max Verstappen. Bár a pole-pozíciót több, mint fél másodperces előnnyel szerezte meg az esős kvalifikáción, a Red Bull az elvárásokkal szemben nem dominálta a mezőnyt Spában.

A Formula.hu helyszíni jelenlétében így véleményezett a holland a versenyéről: „Az első körökben nem volt rossz az autó, azonban utána sokat kellett forgalomban mennem, ami nem kifejezetten segített. Nem voltunk gyorsabbak, mint a körülöttünk levők, folyamatosan beszorultam a DRS-vonatokba.”



„Csapatként maximalizáltuk a mai teljesítményünket, ha az első helyről indultam volna, a tempónkkal harcban lettünk volna a győzelemért – a tizenegyedik helyről viszont tudtam, hogy nehéz dolgom lesz. A bajnokság szempontjából pozitív nap a mai, hiszen tudtam növelni az előnyömet.”

Még szorosabb szezonzárás?

Négy csapat hét pilótája nyert futamot a 2024-es szezonban – az élmezőny közötti különbségek versenyhétvégéről versenyhétvégére egyre kisebbek. Arra a kérdésre, hogy a szünet után ki lehet a legerősebb alakulat, így felelt Verstappen:

„Változó, a McLaren mindig is erős volt ebben az évben, ahogyan a Mercedes is, viszont ők nem mindenhol. Van min dolgoznunk, ki kell elemeznünk, milyen irányba vigyük tovább a fejlesztéseket. Ma nekem volt büntetésem alkatrészek cserélése miatt, de ha ez másoknál is megtörténik, biztos vagyok benne, hogy nekik is hasonlóan trükkös versenyük lesz – ilyen szempontból nem fair ezt a futamot mérvadónak venni. Ha onnan rajtolok, ahonnan ők, egészen más lett volna.”

„Mindig jobb pontot szerezni, mint veszteni. Lando nagyon gyors volt mögöttem, előttem is erős tempóval mentek. Azt is érdemes megemlíteni, hogy mi a két közepes-egy kemény keverékes taktikán voltunk – persze még ki kell elemeznünk, de szerintem jó döntés volt az agresszív stratégia, és az, hogy minél hamarabb megpróbáltunk előrébb kerülni, de így is túl sokan voltak előttünk.”

A jövendőbeli csapattárs kiléte

Bár Perez a 2026-os szezon végéig rendelkezik szerződéssel az energiaitalosok alakulatánál, a hullámzó teljesítménye egyre többször ad okot megkérdőjelezni, hogy ebben az időtartamban valóban maradhat-e végig a Red Bull pilótája. Arra a kérdésre, hogy ezt a döntést teljesen az istálló kezébe adja-e Verstappen, így felelt:

„Az elsődleges megoldandó problémának az autónknak kell lennie, erre kell koncentrálnunk. Ha megnézzük Checo hétvégéjét, szerintem egy nagyon pozitív nagydíjat zárt – a futamon pedig egyszerűen megmutatkozott, hogy vannak problémáink az abroncsok kezelésével, életben tartásával. A vele kapcsolatos kérdéseket nem nekem kell eldöntenem.”

Isack Hadjar Red Bull-junior mai domináns teljesítményéről pedig így vélekedett: „Persze, láttam, hogy a csapattal sétálnak körbe néhányszor. Remek munkát végez az idei szezonban – így is kell tennie, a többi pedig a menedzsmenten fog múlni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: