Fernando Alonso a tizenegyedik, míg csapattársa, Lance Stroll a tizedik helyen zárta a Magyar Nagydíjat a legutóbbi versenyhétvégén. Bár a frissebb abroncsokon érkező kanadai csapatutasításra került a spanyol elé azzal a feltétellel, ha az előttük haladó Tsunodát nem előzi meg, vissza kell adnia korábbi pozícióját Alonsónak, ez mégsem történt meg.
A spanyol a Belga Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján a Formula.hu helyszíni jelenlétében elárulta: nem volt fennakadás az esetből csapaton belül, nem érdemelt különösebb figyelmet – inkább a teljesítményük javítására kell koncentrálniuk: „A futam utáni hétfőn mindent kielemeztünk, megvizsgáltuk, mit tehettünk volna másképp. Könnyű a verseny után okosnak lenni, ilyenkor már tudja az ember, hogyan lehetett volna másképp csinálni.”
Működnek a fejlesztések
Alonso szerint az AMR24-es jól reagált a Hungaroringen kipróbált fejlesztésekre: „Az új csomag szépen működött Magyarországon, az történt, amit a szélcsatornánkban is tapasztaltunk. Ez nagyon fontos, hiszen hullámzó a teljesítményünk – azonban a csapat elégedett a budapesti teljesítménnyel. Persze, még hosszú az út addig, ahol lenni szeretnénk, ám úgy néz ki, sikerült jó irányba állnunk.”
„Kicsit nyugodtabbak vagyunk, biztosabbak vagyunk abban, hogy milyen irányba kell haladnunk. Tudjuk, hogy mi fog segíteni a tempónkon – így ez egy kulcsfontosságú fejlesztés volt” – fogalmazott a kétszeres világbajnok.
Arra a kérdésre pedig, hogy miért okoz ekkora nehézséget a csapatoknak a jó beállítások megtalálása, így felelt: „Nem mi vagyunk a legjobb emberek ennek a megválaszolására, hiszen mi is a technikai csapat információiból táplálkozunk. A mostani autók sokkal érzékenyebbek a különböző beállításokra – illetve, más az, amikor ideális körülmények között teszteljük az újdonságokat a szélcsatornában, mint a pályán.”
A Mercedes és a McLaren az úttörők?
„Idén a Mercedes, tavaly a McLaren bizonyította be, hogy be lehet hozni jelentős távolságokat az élmezőnyön” – fogalmazott Alonso. „A Mercedes a Haas ellen küzdött négy futamon keresztül, most pedig két nagydíjat is megnyertek. A McLaren pedig tavaly a szezon elején több időmérőn is távozott a Q1-ben, most pedig győzelmekért harcolnak. Ebből is látszik, hogy lehetséges: azon múlik, hogy csapatként megtaláljuk-e azokat a kulcsfontosságú elemeket, melyek segítenek a teljesítményünket a maximumra tornázni.”
A terv a Belga Nagydíjra
A spanyol elárulta: jobb eredményre számítanak, mint a Hungaroringen, ám az ígéretes fejlesztési csomagjukat is tovább szeretnék próbálgatni: „Nem látom, miért ne lehetne erős a tempónk. A Magyar Nagydíjon kisebb elvárásaink voltak magunkkal szemben, Spa pedig jobban is fog passzolni a jelenlegi csomagunkhoz.”
„Azonban nagyon sokat változtattunk az autón ezekkel a fejlesztésekkel, ezért szükségünk van extra tesztekre – így az első két szabadedzést még ezek finomítására fogjuk használni.”