DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 19. kedd
F1

Az Aston Martinnál is volt csapatutasítás – de Stroll megtagadta

A hajrában azzal a feltétellel cserélte meg a csapat Strollt és Alonsót, hogy a spanyol visszakapja helyét, ha a kanadai nem tud előzni. A mérnök felszólítására már nem jött válasz.

Az Aston Martin egyetlen pontját Lance Stroll szerezte a Magyar Nagydíjon: hat körrel a vége előtt azonban még Fernando Alonso haladt a 10. helyen. Alonso három és fél másodperccel maradt le a kilencedik Yuki Tsunodától, csapata pedig korábban közölte vele: egy köre van még közeledni a japánra, ha ez nem sikerül, megcserélik őt a frissebb abroncson levő Stroll-lal. Ha a kanadai sem tud előzni, Alonso visszakapja a pozíciót – ígérte a spanyolnak versenymérnöke, Chris Cronin.

Eközben Andrew Vizard is vázolta Strollnak a megállapodást: ha nem sikerül elkapni a Visa RB-t, visszaállítják az eredeti sorrendet. „Amúgy is megelőzte volna Fernandót, de jól van” – nyugtázta már ezt az üzenetet elégedetlenül Stroll.

A kanadai körönként fél másodpercet lefaragott hátrányából a japánhoz képest, de ez nem volt elég. Eközben Alonsót is hajtotta a csapat: maradjon közel Strollhoz, hogy ne zavarjon bele a tervbe Oscar Piastri, aki közeledett a lekörözendő versenyzőre.

 



Az utolsó körben Stroll nem volt támadási közelségben Tsunodához képest, ezért mérnöke felszólította: „Lance, ha nem tudod most megfogni, akkor még a vonal előtt vissza kell cserélnetek. Fernando négy másodperccel van mögötted. Nincsen nyomás hátrébbról.”

A kör végéhez közeledve Vizard másodszor is rádiózott a #18-as autónak: „Lance, azt tanácsoljuk, hogy adj vissza egy helyet, engedd el Fernandót. Négy másodperccel van mögötted.”

Erre az üzenetre Stroll már nem válaszolt. Az Aston Martinnál megtörtént, amitől a McLarennél is tarthattak: a kanadai megmakacsolta magát és keresztülhúzta csapata tervét. A tét ebben az esetben természetesen jóval kisebb volt, a győzelem helyett csupán egyetlen pont, melyet Stroll megszerzett, Alonso pedig 11. helyen ért célba.

Futamot követő nyilatkozataiban sem Stroll, sem Alonso nem kommentálta a csapatutasítás esetét.

A verseny korábbi részében Alonso segítette Strollt

A két Aston Martin egyformán lágy abroncson kezdte a Magyar Nagydíjat, de Alonso már hét kör elteltével kiállt, míg Stroll csak a 13. körben cserélt. A köztes körökben Alonso érezhetően lassította a mögé került, korán cserélő autók sorát, hogy Stroll számára kedvező ablak alakuljon ki – erről Alex Albon is beszélt a futamot követő értékelésében.

Bár az Aston-versenyzők hallgattak a csapatutasításról, Alonso azt elmondta, nem volt megelégedve a stratégia ütemezésével:

„Szerintem nem volt megfelelő a mai stratégia. Nyilván a futam után könnyű megmondani, de a hetedik körben kiállni és onnan gazdálkodni egy közepessel és egy keménnyel egy kicsit optimista volt. Nem volt megfelelő a tempó és a stratégia sem segített” – nyilatkozta a riportereknek a kétszeres világbajnok.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: