Nemrég jelentette be a Haas, hogy jövőre Oliver Bearman lesz az egyik versenyzőjük a Formula-1-ben, ezzel azok után lesz ismét legalább egy újonc a mezőnyben, hogy a 2024-es szezonban egyet sem láthatunk a rajtrácson.
A Haas döntése kapcsán a Red Bull F1-es sportszakmai tanácsadója is örömét fejezte ki: Helmut Marko szerint Bearman jókor volt jó helyen a dzsiddai ferraris beugrásával, ami a pilóta szerint is döntőnek bizonyulhatott a szerződésében. Marko egyúttal azt is megjegyezte a SpeedWeek hasábjain vezetett rovatában, hogy a fiatalokra kellene építeniük a csapatoknak a semmilyen fejlődést nem mutató rutinos pilóták helyett:
„Nem mondhatok neveket, de vannak versenyzők a mezőnyben, akik stagnálnak, és a hangulatuktól függően kicsit jobban vagy rosszabbul teljesítenek. Ők blokkolják az utat a fiatalok előtt. A csapatok is félnek az ifjaktól. Természetesen követnek el hibákat, de inkább hibázzon valaki és jelentsen reményt a jövőre, mintsem hogy ne legyen semmilyen fejlődés.”
Hadjar és Lindblad is kivívta Marko elismerését
Ami a Red Bull saját juniorjait illeti: Isack Hadjar a Formula-2 bajnoki éllovasaként érkezik a hétvégén a Hungaroringre, míg a Formula-3-ban vitézkedő Arvid Lindblad ugyancsak harcban újoncként a címért – nem véletlen, hogy utóbbi kapcsán fel is merült, hogy valójában neki kedvezhet majd az FIA korhatárengedménye.
Marko amúgy ez utóbbi tényezőre is tett utalást tett, amikor a két ifjoncról írt: „A nyári szünetben alaposabban is kielemezzük a juniorjaink teljesítményét. Hadjar átvette a vezetést az F2-es tabellán a silverstone-i győzelmével, és nem szabad elfelejtenünk, hogy sokszor volt balszerencsés: volt motorhibája, aztán a cseremotorja nem működött, kétszer az üzemanyaggal adódott probléma, kétszer pedig önhibáján kívül forgott ki. Máskülönben már mérföldekkel vezetne a bajnokságban.”
„Lindblad a Formula-3-ban ragyog, miután közvetlenül az F4-ből lépett fel, és legutóbb mindkét versenyt megnyerte. Még csak 16 éves, és örülünk, hogy újra lehet már 17 évesen is vezetni a Formula-1-ben. De nyugodtak maradunk, és folytatjuk a jó eredmények szállítását a juniorjainkkal, akik most ismét jobban prioritást élveznek, és Formula-1-es autókat is vezethetnek.”
„Isack jól teljesített a legutóbbi tesztjén: bár nem tettünk fel lágy gumikat az autójára, de erős teljesítményt mutatott. Isack és Arvid rendkívül jó képességekkel rendelkezik, roppant gyorsak és F1-es minőségűek. És nem felejthetjük el Ayumu Iwasát sem, aki jelenleg második helyen áll a Super Formulában Japánban.”
Még bíznak Perezben
Mindeközben a Red Bull egyik ülése kapcsán is sok kérdőjel merült fel az utóbbi hetekben annak ellenére, hogy Sergio Perez csak nemrég hosszabbított szerződést.
Az újabb katasztrofális silverstone-i hétvége után, ahol a mexikói a Q1-ben hibázott és kiesett, a futamon pedig pontot sem szerzett, Marko Christian Hornerhez hasonlóan kiemelte, hogy szükségük van Perez formajavulására az egyre szorosabb konstruktőri vb-harcban, és egyúttal arra is utalt, hogy a Magyar és Belga Nagydíjak kulcsfontosságúak lehetnek a jövője szempontjából:
„Két versenyzőre van szükségünk a mezőny elejében a konstruktőri világbajnoki címért, és továbbra is reméljük, hogy Sergio Perez újra megtalálja a formáját. Kiértékeljük a helyzetet a következő két verseny után a nyári szünet során, aztán meglátjuk, mi történik” – fogalmazott a 81 éves szakember.