Elképesztően szoros csatát vívott az Osztrák Nagydíj hajrájában Max Verstappen és Lando Norris, a Red Bull egy túl lassú kerékcserével hozta vissza a világbajnokra a McLaren pilótáját, de a holland is hibázott egyet a kivezető körén – így Norris közel 20 körön keresztül támadhatta volna DRS-sel.
A felek többször is az ütközés határán voltak, Verstappen egyszer a pályán kívülről jött vissza Norris elé, a britet pedig ötmásodperces büntetéssel sújtották a felügyelők a pálya túl sokszori elhagyása miatt.
A 64. körben aztán a két pilóta ütközött, mindketten defektet kaptak, amely miatt Norris futama véget ért, Verstappen viszont végül bekocogott az ötödik helyen. Az illetékesek őt találták hibásnak az esetben, így tíz másodperc büntetést kapott érte.
Norris meglehetősen csípősen beszélt a történtekről, Verstappen viszont meglepően higgadtan válaszolt az ezzel kapcsolatos kérdésre:
„Sajnálatos, nem akarunk ilyen dolgokat látni, ez egyszerű” – mondta a Red Bull klasszisa.
„Vissza fogom nézni, mert a pillanat hevében könnyű kimondani dolgokat, de jobb leülni, megnézni és kitalálni, hogy mi ment félre. Kínos szögben értünk össze, ráadásul mindketten defektet is kaptunk emiatt, ami elég rossz” – tette hozzá.
„Ugyanakkor rengeteg mindent rontottunk el a futam során, és mi hoztuk magunkat ebbe a helyzetbe, ezeket át kell néznünk, és javulnunk” – mondta Verstappen, aki már a levezető körön is azt mondta a csapatrádióban, hogy rengeteg mindenen kell javítani a folytatásban.
Átbeszélik Norrisszal
A világbajnok szerint higgadtan érdemes lesz beszélniük Norrisszal a történtekről, hiszen egyébként jó viszonyt ápolnak egymással.
„Igen, nyilván beszélni fogunk róla, jelen pillanatban a helyes az, hogy hagyjuk a dolgokat egy kicsit lenyugodni, most nem helyes beszélni. De ezen felül engem az idegesít, hogy mennyire rosszul csináltuk a versenyt, és hogy olyan hibákat követtünk el, amelyeket általában nem.”
Mozgott fékezés közben?
Norris többször is panaszkodott erre a futam során, de Verstappen szerint ez nem fedi a valóságot.
„Kívülről nyilván nehéz látni, hogy mikor fékezek. Tudom, hogy régebben érkezett erre panasz, de most már mindig megmozdítom a kormányt azelőtt hogy fékeznék. Aztán egyenesen fékezek. Nyilván kívülről könnyű ezt mondani, de aki az autóban ül, az tudja.”