DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

„Egyetlen beállítást szeret az autó” – Hamilton

A hétszeres F1-es világbajnok szerint határozottan közeledtek az élmenőkre, de további tizedekre és fejlesztésekre lesz szükségük, hogy felvegyék velük a versenyt.

A kanadai remeklés után a Formula-1-es Spanyol Nagydíj egyik nagy kérdése az volt, vajon kitart-e a Mercedes biztató formája. Nos, kitartott: Lewis Hamilton és George Russell a második sorba kvalifikálták magukat, majd végül a futamon is ebben a sorrendben futottak be a harmadik és negyedik helyeken.

Az idei első dobogóját szerző Hamilton a versenyt követő FIA-sajtótájékoztatón visszafogott optimizmussal értékelte a helyzetüket: „Lassanként közeledünk. Tavaly nagyon gyorsak voltunk itt, úgyhogy egy csipet sóval kezeljük azért ezt.

f1-hamilton-mercedes-podium-barcelona



„De nyilvánvalóan az utóbbi pár versenyen viszonylag versenyképesek voltunk. Szóval szerintem kicsit csökkentettük a távolságot, de még így is kell jó pár tizedet találnunk. Csak továbbra is teljes erőbedobással kell nyomnunk.”

Arra a kérdésre, hogy még többet ki tudnak-e hozni a néhány futammal ezelőtt bevetett új első szárnnyal szemlátomást versenyképesebbé váló W15-ösből, így felelt a hétszeres világbajnok:

„Nem, úgy gondolom, ez a maximuma annak, amink jelenleg van. De folyamatosan finomhangoljunk apró változtatásokkal, amiket eszközölünk rajta. És ezt így is fogjuk folytatni az év során. Ugyanakkor fel kell raknunk még néhány dolgot az autóra, hogy felvehessük a versenyt ezekkel a srácokkal.”

 

Minek (volt) köszönhető Hamilton időmérős küszködése?

Hamilton Barcelonában még csak idei második időmérős házon belüli győzelmét könyvelhette el Russell-lel szemben. A 39 éves pilóta szerint az egykörös szenvedésének az az oka, hogy a Mercedes csak nagyon szűk beállítási tartományban működik megfelelően:

f1-hamilton-barcelona-mercedes

„Alapvetően a tempónk az volt, ahol voltunk ezen a hétvégén: a harmadik-negyedik helyen. De úgy gondolom, általánosságban véve az autónk túlságosan is ki van hegyezve, és így gyakran kikerül az egyensúlyából. Nagyon ritkán fordul elő, hogy balanszban van és simán megy át a kanyarokon.”

„Nyilvánvalóan sokat kísérleteztem a beállításokkal az utóbbi években, az autó egyiket sem szereti egyetlen egy beállítást leszámítva. Lassacskán egyre jobb vezetni. És végül a gumik is óriási problémát jelentettek nekem” – tette hozzá Hamilton.

„Úgyhogy szerintem nagyjából megfelelően csináltuk a dolgokat ezen a hétvégén. Ha tudok fejlődni a következő néhány versenyen, akkor szerintem még több teljesítmény rejlik benne.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: