DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 17. vasárnap
F1

Ferrari: Leclerc bizakodik, Sainz tesztelt pénteken

Carlos Sainz szerint a gumimelegítés lesz a kulcs, de az ma már az autón múlik és nem a versenyzőkön, úgyhogy ezen dolgozott pénteken.

Charles Leclerc úgy fogalmazott még a hétvége előtt, hogy szerinte lehet esélyük a győzelemre, Lando Norris pedig kimondta, hogy úgy véli, talán a Ferrari számít a favoritnak Kanadában – pénteken az időeredmények ezt nem támasztották alá, a különleges körülmények között viszont nem is feltétlenül ez volt a lényeg.

Az érzések ugyanakkor igazolták a várakozásokat: Charles Leclerc és Carlos Sainz is magabiztos az időmérő előtt.

„Boldog vagyok, mert minden körülmények között versenyképesek voltunk. Nem voltunk elsők az eredménylistán, mert nem a megfelelő időpontban futottunk a köreinket, nem a legszárazabb pályán, stb., de szerintem minden körünk versenyképes volt, ami jó dolog” – értékelt a monacói.

f1-leclerc-ferrari-kanada-fp1



„Ettől még persze sokat kell javítani az autón, változtatnunk kell szombatra, és az is világos, hogy mindenkinek más érzései lehetnek, ha száraz lesz a pálya. Ha a harmadik szabadedzés és az időmérő az lesz, akkor az FP3 alatt beállíthatjuk az autót, ha viszont előbbi vizes lesz, akkor félig vakon megyünk neki az időmérőnek. De mindig jó az alapbeállításunk” – bizakodott Leclerc.

„Mindig lehet valamit tanulni, én most azzal foglalkoztam leginkább, hogy az eső intenzitását, a pályát, a gumikat térképeztem fel, és úgy tűnik, hogy ez hasznos tapasztalat lehet, mert a hétvége folytatása is hasonlóan alakulhat, mint a pénteki nap” – tette hozzá csapattársa, Carlos Sainz.

f1-ferrari-sainz-kanada

„Ahelyett, hogy a nyers köridőt hajszoltam volna, megéreztem az autót minden helyzetben, és azt, hogy milyen gumi működhet a legjobban bizonyos helyzetekben. Legutóbb, amikor esett, gondjaink voltak a gumimelegítéssel a kínai sprintidőmérőn, és nagyon messze voltunk Lando pole-idejétől” – mutatott rá a spanyol.

„Sajnos manapság már nem jelent nagy különbséget a pilóta, csak az a lényeg, hogy az autó hogyan hozza megfelelő hőmérsékletre a gumikat, és ha ez megtörténik, akkor két-három másodperccel tudsz gyorsabb lenni. Erre koncentrálunk” – magyarázta Sainz.

A Ferrari alig 24 ponttal van a Red Bull mögött a konstruktőri tabellán, és ez egy olyan pálya lehet, ahol nyílhat esély Max Verstappenék legyőzésére, míg az európai szezon egyelőre még mindig a világbajnoknak állhat – így nagyon fontos lesz, hogy jól szerepeljenek ezen a hétvégén a maranellóiak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: