Az előző két versenyhétvégén Red Bull szintjére felnövő McLaren monacói erősorrendben elfoglalt helyzetét nem feltétlenül határozták meg a szabadedzések. A Ferrari – Charles Leclerc-rel a volán mögött – egyértelműen uralta a pénteki napot, a Mercedes szemlátomást szintén javult az autó karakterisztikájának kedvezőbb pályán, a Red Bull azonban küszködött pénteken, és állítják, ez nem olyan küszködés, mint az imolai, amelyet szombaton feltámadás követett.
Köridők alapján a McLaren csak a felsorolt csapatok és Fernando Alonso Aston Martinja mögött végzett – Lando Norris negyedik lett az első, ötödik a második szabadedzésen –, viszont a csapat eltérő programot futott: spóroltak a lágy abroncsokkal, a délutáni tréningen Norris alig pár körre tette fel őket, Piastri pedig egyáltalán nem.
A Mercedes mögött áll az erősorrendben a McLaren?
„Egyáltalán nem érzem úgy, hogy rosszak lennénk. Ezen a pályán mindig trükkös, és most is olyan kaotikus és nehéz, mint máskor. Ehhez képest elfogadható első napunk volt” – kezdte pénteki értékelését Lando Norris. „Charles-hoz és a Ferrarihoz képest egyértelműen hiányzik egy kicsi és talán a Mercedeshez képest is, ők nagyon gyorsnak tűnnek. Szerintem mindenki közt szorosabb a sorrend, mivel a pálya kicsi és abnormális.”
„De ott vagyunk. Kell még egy kicsit találnunk, nehéz napra számítok szombaton, de harcban vagyunk, és ez a legfontosabb” – beszélt az időmérős reményekről Norris. Hozzátette, az egyensúlyon finomíthatnak még kicsit az alacsony kanyarokban való tapadás érdekében és a hasmagassággal is kísérletezhetnek a hepehupás pályán való lágyabb érzet eléréséért – de ez egy kompromisszum, ha túlzottan elmozdulnak ebbe az irányba, teljesítményt fognak veszíteni.
Az első szabadedzésen még második helyezést ért el Oscar Piastri, a másodikon jóval hátrébb, a 12. helyen végzett az említett lágy gumis spórolás miatt.
„Csak egy szett lágyat használtunk az első edzésen” – nyilatkozta az ausztrál. „Bizonyos mennyiség áll rendelkezésre a hétvégére, ezért igyekeztünk az időmérőre felkészülni. Mivel akkor arra számítottunk, hogy nagy eséllyel esni fog a második edzésen, korán akartunk a lággyal körözni.”
„Ezt figyelembe véve erős napunk volt. A Ferrari gyorsnak tűnt, a Red Bull jónak néz ki és a Mercedes is sokkal erősebbnek tűnik a szokásosnál, szóval szoros a helyzet. Az igazat megvallva lehetünk elsők és lehetünk nyolcadikak is, de még az Aston is erősnek tűnt Alonsóval, szóval lehetünk elsők és tizedikek is” – beszélt arról Piastri, hogy szorosak az időkülönbségek, ezért a kvalifikáción az időmérő dönt: aki tökéletes kört fut, azé lesz a pole – akár valamelyik McLaren-pilótáé.