Az Alpine csapatfőnökét, Bruno Famint az Emilia-romagnai Nagydíj pénteki napján faggathatta ki néhány újságíró, köztük Formula.hu utazó tudósítója több érdekes kérdésről. A csapat által megélt nehéz időszak lehetőséges okai és megoldásai mellett szóba került a pilótakérdés is, hiszen jelenleg egyik versenyzőnek sincs szerződése 2025-re, s a sajtóban számos találgatás felmerült az esetleges utódokkal kapcsolatban.
Famin azonban leszögezte, hogy a prioritási listán nem az első helyen szerepel, hogy ki vezeti majd az autókat a következő szezonban: „Nincs nyomás rajtunk, elégedettek vagyunk a versenyzőinkkel, jó velük a közös munka. Most a dolgok műszaki részére akarunk koncentrálni, az autó fejlesztésére, valamint a technikai részleg átalakítására, és majd utána foglalkozunk a pilótakérdéssel.”
Az Alpine jelenleg két francia versenyzővel, Esteban Oconnal és Pierre Gaslyval áll rajthoz, ami kétségkívül illik a „nemzeti csapat” identitáshoz, Famin visszautasította azt a felvetést, hogy feltétlenül szeretnének-e francia versenyzőt alkalmazni: „Az Alpine projektjének célja, hogy globális márkává váljon, és bár örülünk, ha francia versenyző van a csapatnál, éppoly örömmel alkalmazunk másokat is.”
Hasonló választ adott arra a kérdésre is a csapatfőnök, hogy tapasztalt versenyzőkkel képzelik-e el a jövőt: „Mindenre nyitottak vagyunk. Természetesen jó, ha legalább egy tapasztalt pilótád van, de boldogan adunk esélyt fiatalnak is, ha lehetőség adódik erre.”
Schumacher is a jelöltek között van
A maga 25 évével és két F1-es szezonnal a háta mögött a jelenleg a franciák WEC-csapatában versenyző Mick Schumacher egyfajta középutas megoldás lehet a fiatal és a tapasztalt versenyző között, és természetesen a sajtóban folyamatos téma, hogy megkaphatja-e az ülést, amellyel már 2022-ben is szóba hozták.
A német versenyző korábban maga is elismerte, hogy érdekli ez a lehetőség, s Famin szavaiból úgy tűnik, hogy van is oka a bizakodásra. A csapatfőnök ugyanis nem fukarkodott a dicséretekkel a hétszeres világbajnok klasszis fiát illetően:
„Mick elképesztő munkát végez az endurance-ban, és igazán lenyűgöző a mentalitása. Persze gyors is, de szerintem ezt mindenki tudta, ám az endurance-ban a BoP miatt nem mindig érdemes a lehető legjobbat kihozni magadból, és a lehető leggyorsabb köridőt megfutni, így nem csak a versenyző tiszta teljesítményét kell értékelni.”
„Az az igazán hihetetlen számomra, ahogy alkalmazkodni tudott az endurance-ban szükséges mentalitáshoz” – folytatta Famin. „Azt szokták mondani, hogy a formulaautós versenyzők önzők, Mick viszont az első pillanattól kezdve roppant együttműködő, segítőkész a csapattársaival, és lelkesen tanul meg mindent, ami az endurance-t érinti.”
Amikor nekiszegezték a kérdést, hogy számolnak-e Schumacherrel a 2025-ös F1-es ülést illetően, Famin nem tagadta, hogy így van: „Természetesen, ő is egy lehetőség, ahogy sokan mások is” – mondta, azt viszont nem akarta elárulni, hogy hányan vannak a jelöltek listáján, csupán annyit mondott, hogy „sok” versenyzőt érdekli a lehetőség, hogy az Alpine-nál vezessen.