Alig másfél év múlva, 2026-ban új motorok – és autók – érkeznek a Formula-1-be: a karosszériával kapcsolatos szabályokat még nem is véglegesítették, míg az erőforrások kapcsán a legfontosabb változás, hogy ugyan kikerül az MGU-H, ennek ellenére az elektromos komponens szerepét 50 százalék körülire növelik a teljesítményben.
Elképzelhető azonban, hogy néhány évvel később még ennél is nagyobb változáson fognak átesni az F1-es hajtásláncok. Stefano Domenicali, az F1 vezérigazgatója ugyanis az Emilia-romagnai Nagydíj előtti sajtóbeszélgetésen erős utalást tett rá, hogy akár kukázhatják is a 2014-ben bevezetett hibrid erőforrásokat:
„Amint meghatározzuk a 2026-os szabályokat, nekiállunk azon gondolkodni, mi legyen a következő lépés, mint például a 2030-as motorok. Személyes megfontolásom, amelyet még nem osztottam meg a csapatokkal, még ha az FIA-val már beszéltünk is róla, hogy hogy ha a fenntartható üzemanyag beválik, akkor alaposan meg kell vizsgálnunk, hogy a hibridekkel folytassuk vagy elérhetők-e esetleg jobb megoldások” – idézi Domenicali szavait a Motorsport.com szaklap.
A portál szerint ugyan Domenicali nem árult el részleteket arról, hogy milyen koncepciót képzelne el a hibrid motorok helyett, de állítólag teljesen új irányok is elképzelhetők, ahogy akár az is, hogy visszatérjenek a V8-as erőforrások. A fenntartható üzemanyaggal ugyanis a környezetkímélési szempontot kipipálhatnák, így akár a korábbi motorformula is visszatérhet.
Két problémás aspektusra orvosságot is jelentene mindez. Egyfelől ugyan javult a hanghelyzet a V6-os hibrid turbómotorok 2014-es bevezetése óta, de továbbra sem olyan hangosak az erőforrások, mint ahogy azt az F1 és a rajongók szeretnék. Másfelől pedig az autók tömegének drasztikus növekedéséért is nem kis részben a hibrid hajtásláncok felelnek, erre szintén részmegoldás lenne a V8-asok újbóli feltűnése.
Hamarosan érkeznek a 2026-os F1-es szabályok
Persze 2030 még odébb van, egyelőre az említett módon a 2026-os szabályokat sem véglegesítették az illetékesek. Domenicali azonban hangsúlyozta, hogy ez meg fog történni a következő hetekben és még a június végi határidő lejárta előtt közzé is teszik a legfontosabb részleteket.
„Az FIA el fogja magyarázni a változtatásokat, amelyből sok lesz. És fontos, hogy a lehető legjobban elmagyarázzák őket, mert számos olyan értelmezést olvastam, amely nincs összhangban azzal, ahogy a szabályok kinéznek majd” – mondta el Domenicali.