Egyértelmű második erőként kezdte a 2024-es Formula-1-es szezont a Ferrari: az első négy futamon egyaránt ők voltak a Red Bull legközelebbi üldözői, sőt az Ausztrál Nagydíjon Max Verstappen fékhibás kiesése után kettős győzelmet is arattak Carlos Sainz vezetésével.
Ebbe az összképbe rondított bele aztán a legutóbbi Kínai Nagydíj, ahol a McLaren – saját magukat is meglepve – a Ferrari elé ugrott a vasárnapi futamon. Frederic Vasseur, a maranellóiak F1-es csapatvezetője szerint azonban semmi váratlan nincs ebben, a két istálló között ugyanis elhanyagolható a differencia:
„Úgy gondolom, ez egy tizedmásodpercen vagy fél tizeden múlik. Melbourne-ben például közel 60 kör után nyolc másodperces előnnyel zártuk a futamot. Ez sokkal inkább arról szól, hogy kihozzuk a legtöbbet abból, amink van” – idézi Vasseurt a Motorsport.com szakoldal.
„És hogy őszinte legyek, a fejlődésről beszélünk. Először is, csapatként kell kihoznunk a legjobbat abból, ami a rendelkezésünkre áll, és a legutóbbi hétvégén nem végeztünk jó munkát ezen a téren. Nem arról van szó, hogy jelentősen változna a helyzet egyik hétvégéről a másikra.”
„Függhet a pályától és az aszfalttól is. Úgy vélem, igen nehéz volt kiismeri az aszfaltot Kínában, részben a formátum miatt is, mert péntek délelőtt a lággyal köröztünk, aztán a versenyen a lágyat használtuk, pedig azt csak egy kör erejéig raktuk fel az időmérőn előtte. Ez azt jelenti, hogy ez a megközelítés vagy a helyzet megértése jelenthet a különbséget, de egyetlen tizedről beszélünk, nem egy fél másodpercről.”
Tökéletes munka kell az üldözőboly vezetéséhez
Vasseur arra is kitért, hogy a legkisebb részletek is döntőnek bizonyulhatnak a Red Bull mögötti küzdelemben: „Nincs olyan, hogy normális hétvége. A szezon elején járunk, így abban a tartományban vagyunk, hogy minden nagyon-nagyon szoros. Talán Max kicsit gyorsabb, de utána jön egy boly hat-hét autóval, amely egy tizeden belül van egymáshoz képest. Ez azt jelenti, hogy a legkisebb részletek is dönthetnek arról, hogy hős leszel vagy lenullázod magad.”
„És amikor a kilencedik helyről rajtolsz a futamon, sokkal nehezebb a dolgod, hiszen az első körökben piszkos levegőben autózol, így még ha gyorsabb is vagy, akkor is küszködsz az előzéssel, mert ha nincs nagy tempóelőnyöd, tönkrevágod a gumikat, és tíz kör után ki is nyírod őket.”
„Úgy vélem, tényleg arról szól ez, hogy mindent összerakj. Nem futottunk tiszta hétvégét, kollektíven túl sok hibát követtünk el. És tudjuk, hogy ha nem végzel tökéletes munkát ebben a csoportban, akkor nem fogsz az élen végezni.”