A 2023-as F1-es szezon leglátványosabb előrelépését a McLaren produkálta, hiszen míg az első nyolc versenyhétvégén mindössze 17 pontot szereztek, a fennmaradó tizennégyen 285-öt, s összesen kilenc dobogót, valamint két sprintpole-t és egy sprintgyőzelmet – és összességében ők tudták olykor a Red Bullt is komolyabb küzdelemre kényszeríteni.
Bár idén is szereztek már két dobogót és egy sprintpole-t, összességében a kínai hétvége volt az első, amikor jobbnak bizonyultak a Ferrarinál, a Red Bull-lal szemben pedig fokozódott a lemaradásuk, amire Andrea Stella csapatfőnök egyértelmű magyarázattal szolgált: az energiaitalosok tavaly előbb leálltak az RB19-es fejlesztésével, mint a McLaren saját autójáéval.
„Vesztettünk valamennyit, mivel korábban sokat nyertünk azon, hogy ők nem fejlesztettek” – mondta Stella, aki egyúttal egy nagyon pozitív jövőképet is megfogalmazott: „Ezért kell hosszú távon nézni a dolgokat, és hosszú távon erős fejlődési pályán vagyunk. Ha ezt a következő 12 hónapban is megtartjuk, és miért is ne tennénk, akkor elérhetjük a Red Bullt.”
A bizakodásra az is alapot ad, hogy Miamben megérkezik az első nagyobb fejlesztési csomag, ráadásul a csapat egyelőre erősebb teljesítményt nyújtó versenyzője, Lando Norris versenyszituációkban is egyre erősebb – legalábbis Stella szerint –, miközben egykörös tempójára eddig se lehetett panasz:
„Úgy látjuk, a versenyeken egyre következetesebbé válik, és egyre jobban megérti, hogy mi történik. Úgy tűnik egyre nagyobb lesz az, amit racecraftnak [kb.: versenyző képesség] nevezünk, és egyre pontosabb lesz” – méltatta versenyzőjét az olasz szakember, majd így hozzátette:
„Nagyon jó munkát végzett a mérnökeivel és a gyár támogatásával a lehetőségek kidolgozásában, hogy apró módosításokat hajtson végre, és minél jobban ki tudja használni az autóban rejlő potenciált. Ez az ő érdeme.”