DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 25. szerda
F1

Nem bírta felmelegíteni az esőgumikat a Ferrari

Carlos Sainz úgy érzi, megmentette a pénteki napot az ötödik rajthelyével, de a beállításokon is szeretne majd változtatni az F1-es Kínai Nagydíj sprintje után.

Nem szerepelt túl erősen a Ferrari a Formula-1-es Kínai Nagydíj sprintidőmérőjén, amelynek hajrájára megérkezett az eső is. A trükkös körülmények között Carlos Sainz az ötödik, Charles Leclerc pedig mindössze a hetedik rajthelyet kaparintotta meg a 2024-es F1-es szezon első sprintversenyére.

A gumik előkészítésével az előző nagydíjakon amúgy is küszködő Leclerc arra utalt a leintést követően, hogy a vizes aszfalton nem tudta működésre bírni az intermediate abroncsokat, és tulajdonképpen ezt erősítette meg Sainz is, aki szerint a gumik visszahűltek a bokszutcai sorban való várakozás során:

„Hosszú ideig vártunk a bokszkijáratnál az intermediate gumikon, amelyek ettől kihűltek, aztán Charles és én is rettenetesen küszködtünk az abroncsok felmelegítésével a kivezető körön. Szerencsés vagyok, hogy én nem jutottam ugyanarra a sorsra” – utalt csapattársa forgására és falérintésére Sainz, akit a Motorsport.com portál idéz.

f1-sainz-ferrari-kina-1



„Nem tudtunk jó SQ3-at teljesíteni, de úgy gondolom, megmentettem a napot az ötödik hellyel. Ez egy nagyon nehéz pálya arra, hogy szinte egyből az időmérőnek essünk neki” – tette hozzá a Ferrari spanyolja, aki a szombati esélyeket illetően megjegyezte: „Ha holnap vizes lesz a pálya, találnunk kell valamit. Ha száraz lesz, akkor többé-kevésbé ott vagyunk a harcban.”

 

Változtatni akar a beállításokon

Sainz azt is elmondta, hogy kapóra jön neki az az idei változtatás a sprinthétvégéken, hogy a sprintfutam után és az időmérő előtt feloldják majd a parc fermét, így hozzá lehet nyúlni az autók beállításaihoz, ugyanis az esőtől függetlenül sem érezte túl jól magát pénteken az SF-24-es volánjánál:

„Szeretnék majd néhány változtatást végrehajtani az autón, mert nem éreztem magam komfortosan. Van néhány ötletem arra, hogyan javítsunk az autón az időmérőre. A sprinten viszont azzal kell túlélnünk, amink van, és megpróbálnunk harcolni az ötödik rajthelyről.”

Frederic Vasseur, a Ferrari csapatvezetője egy potenciális előnyükre azért rámutatott: az egyetlen szabadedzésen használt gumik után ugyanis nekik maradt friss szett közepes abroncsuk, ami szélesebb választási kínálatot jelent majd számukra a sprintfutamra, miközben elmondása szerint a többieknek már csak használtjuk maradt ebből a keverékből.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: