Csütörtök este jelentette be az Aston Martin, hogy szerződést hosszabbítottak Fernando Alonsóval, lezárva ezzel a spanyol jövőjével kapcsolatos találgatások. A megállapodás több évre szól, így a kétszeres Formula-1-es világbajnok még az új 2026-os szabályok érkezésekor is a mezőnyben fog szerepelni.
Ez egyúttal azt is jelenti, hogy Alonso újra a Hondával fog dolgozni, ami pikánsnak hathat a 2015–2017-es mclarenes időszak fényében, amikor a japánok küszködése közepette a pilóta volt az egyik leghangosabb kritikusa a motorgyártónak: Suzukában például emlékezetes módon „GP2-es motornak” titulálta a hajtásláncukat.
Az akkori szenvedés és feszültség azonban már a múlté, sőt Alonso a bejelentés utáni sajtótájékoztatón a Formula.hu jelenlétében kijelentette: „Az Astonnál maradásról szóló döntésem egyik oka az volt, hogy 2026-tól Hondával fognak menni. Ez nagyon-nagyon fontos volt számomra” – fogalmazott a 42 éves versenyző, aki ennek okait is kifejtette:
„A Honda egyértelműen egy olyan gyártó, amely rengeteg sikert ért el a Formula-1-ben, és nem is csak itt, hanem a teljes autósport. Mindig is tiszteltem a vállalatot. A McLarennél nem működött a dolog azokban az években, amikor visszatértek a sportba, de rögtön utána megoldották az összes problémájukat, és jelenleg pedig dominálják a sportot, ők nyerték az utóbbi néhány évben a világbajnokságot.”
„Úgy vélem, lesz egy olyan alapjuk 2026-ra, amely már most nagyon erős, emellett Sakurában megvan rá a kapacitásuk, hogy valami nagyon jót építsenek. Jártam Sakurában 2014-től 2016-ig, és bár most még nem látogattam meg, de tudom, hogy nagyon-nagyon motiváltak. Emellett a fenntartható üzemanyagot is szeretném megtapasztalni: nagyszerű partnerünk van az Aramco révén, úgyhogy mindenki nyer ezen a helyzeten” – tette hozzá Alonso.
A spanyol megjegyezte: mindig is tisztelte a japán kultúrát, a suzukai futamokra rendre különleges sisakfestéssel készül, a hátán pedig egy szamuráj tetoválás is található. A versenyző szerint Japánban teljesen más szintet képvisel az emberek elvitatottsága, ezt a Honda mellett a Toyotával való közös WEC-munka során is tapasztalta, úgyhogy örömnek nevezte, hogy ismét együtt dolgozhat velük.
„2026-ban az ismeretlenbe fogunk ugrani a szabályokkal, ez egyértelmű, de ha egyet kell választanom érzésre, akkor a mi projektünket, motorunkat és hajtásláncunkat választanám” – fűzte hozzá Alonso. „Egyrészt azért, mert jelenleg dominálják a sportot, nagyon-nagyon erős motorjuk van a Red Bullnál és az AlphaTaurinál. Másrészt az új üzemanyaggal és az új szabályokkal minden eszközük megvan ahhoz, hogy sikeresek legyenek.”