Amelyik versenyen idén rajthoz állt Carlos Sainz, azon fel is állhatott a pódiumra: Bahreinben harmadik lett, Ausztráliában győzni tudott, a vasárnapi Formula-1-es Japán Nagydíjon pedig ismét a bronzérmet akasztották a nyakába. Úgy is lehet fogalmazni, hogy Sainzt eddig csak a Red Bullok és a saját vakbele tudta legyőzni nagydíjhétvégén…
Azt már Max Verstappen is előrejelezte az edzések után, hogy a Ferrari versenytempója erősnek tűnik Suzukában. Amikor arról kérdezték Sainzt, hogy ennek kapcsán mennyire várta magabiztosan a negyedik rajthelyről a futamot, így nyilatkozott az FIA sajtótájékoztatóján:
„Valamelyest tudtuk, hogy a versenytempónk jobb, mint az időmérős. Valószínűleg még így sem volt elegendő ahhoz, hogy a győzelemért harcoljunk, hiszen tekintve, hogy a negyedik helyről indultunk és mennyire jó a Red Bull versenytempója, szinte lehetetlen győzelemben gondolkodni.”
„De bíztam egy dobogóban, amit végül sikerült is elérni, még ha nagyon kemény és nagyon taktikus verseny is volt. Sokat változott a futam során a pálya állapota. Egy igen napos pályával indítottunk, amilyenben előtte egész hétvégén nem volt részünk, és a végére igencsak felhős lett az idő.”
„Ezzel jelentősen csökkent a gumikopás, így sokkal jobban lehetett nyomni az abroncsoknak a verseny felétől. És ez az egész helyzetet megváltoztatta. Egy ponton azt gondoltam, nem lehetséges a dobogó, aztán viszont az új kemény gumikkal mega volt a tempó és vissza tudtam kerülni a pódiumra.”
Suzuka a bizonyíték a Ferrari előrelépésére
A Ferrari alig fél évvel ezelőtt 44 másodpercet kapott a győztes Verstappentől az F1-es Japán Nagydíjon, míg vasárnap Sainz „csak” 20 szekundummal maradt el a hollandtól a célban. Azaz gyakorlatilag megfelezték a hátrányukat versenytávon a Red Bullhoz képest, emellett pedig stratégiailag is erősnek bizonyult a Scuderia.
„Komoly elégedettséggel tölt el” – ismerte el ezek kapcsán Sainz. „Pontosan ott tudtunk javítani az autón, ahol akartunk, és Suzuka ezt bizonyítja. Az olyan pályákon, mint Suzuka, még mindig nem vagyunk annyira gyorsak, mint a Red Bull, ami a célunk, de amint hozunk jó fejlesztéseket az autóhoz, amellyel a megfelelő irányba haladunk, akkor közelebb kerülhetünk.”
„De igen, mindenhol előreléptünk, különösen versenytempóban. Ez nagyobb stratégiai rugalmasságot is enged, ami tavaly nem volt meg. Azt is lehetővé teszi, hogy előrefelé haladjak a versenyen ahelyett, hogy a tükrömbe kelljen nézegetnem folyamatosan, tavaly pedig ez fel sem merülhetett. Úgyhogy ez boldogabbá tesz, és jobban élvezem így a versenyzést.”