A 2026-os szabálycsomag új motorjának teljesítménye túllépi az 1000 lóerőt: az 1,6 literes belsőégésű egység gyengül, de az elektromos komponens hatékonysága az MGU-H megszüntetése ellenére több mint megduplázódik. A becslés szerint a V6-ostól 535 lóerő, az elektromos hajtásból 470 lóerő származik majd.
A két év múlva érkező koncepció része a más szériákból ismert előzésgomb megfelelője: azaz a fékezés során visszanyert energia felhasználását körön belül nem kizárólag a rendszer csoportosítja, hanem a versenyző is befolyásolni tudja attól függően, mikor van szüksége többletenergiára támadás, védekezés vagy köridőnyerés érdekében.
A 2026-os szabályzat aktuális verziójának 5.4.8-os cikkelyében találhatók konkrétumok arról, hogyan fog működni a szisztéma – írja az Autosport. Ez a cikkely az energia-visszanyerés térképeit tartalmazza: az első, normál módban az ERS-K 345 km/h-ig használható. A második mód az úgynevezett „override” (felülbírálás) funkció, amely segítségével a versenyző a rendszert felülbírálva többletenergiát hasznosíthat, 355 km/h sebességig.
Mivel ez a plusz energia a fékezésből származik, a rendszer nagyon hasonló a 2009 és 2013 közti KERS-hez: a jelenlegi hibrid motor előfutára egy olyan funkció volt, amelynek extra teljesítményét gombnyomásra korlátozott ideig lehetett aktiválni.
A 2026-os koncepció azt jelenti, hogy az override mód a stratégia részévé válik: az abroncsokhoz hasonlóan ezt is menedzselnie kell a versenyzőnek, hiszen a túlzott aktiválás eredményeként a normál módban energiahátrányba kerül a következő körökre, amíg az akkumulátor vissza nem töltődik.
Mi változik még 2026-ban?
Az autók 40-50 kilogrammal könnyebbek lesznek, mint jelenleg. Ez a méretbeli csökkenésre vezethető vissza: a tengelytáv 20, a szélesség 10 centiméterrel csökken, 3400 és 1900 milliméterre. Az autókra több mozgó aerodinamikai eszköz kerül, hogy a légellenállás hatékonyabban csökkenjen az egyenesekben.
„Csökkenteni akarjuk a leszorítóerőt, mert az autók súlyában szerepet játszik az is, hogy rengeteg leszorítóerőt kell elbírniuk. Ha kevesebb lesz a leszorítóerő és többet fognak csúszkálni, az egy kicsit jobban kiemeli a pilótákat” – magyarázta a szabályok kialakításában kulcsszerepet játszó Pat Symonds, a Formula-1 technikai igazgatója.