Idén először tűnik úgy, hogy lehet esély Max Verstappen legyőzésére, de legalábbis a kihívás elé állítására, ráadásul a szabadedzések adatai alapján ez most a versenyre is igaz lehet, és nem csak az időmérőn volt így.
A holland végül behúzta a pole-t a ferraris Carlos Sainz előtt, de a pénteki versenyszimulációk azt mondatják, hogy a Scuderia nem esélytelen a futamon sem, Sainz megfuttathatja a pénzéért a világbajnokot.
Ezt tegnap dr. Helmut Marko és maga Verstappen is elmondta, a holland pedig az időmérő után is kitért erre:
„Úgy tűnik, hogy a Ferrari gyors és elég magabiztos az egész hétvége során. Talán azért, mert mi nem vagyunk most annyira jók, nehezen találjuk meg az egyensúlyt az autóban, de már az első pillanattól kezdve jó formát mutatnak. Nálunk ennek pont az ellenkezője látszott, amin sikerült javítanunk, de a futam kemény lesz a lágy keverékű gumikkal, amikkel idén meg kell birkózni. Majd meglátjuk” – mondta az FIA sajtótájékoztatóján a címvédő.
„Szerintem manapság 100%-ot kell nyújtani Max legyőzéséhez. Ma nem tudtam ezt megcsinálni, ha 100%-ot teljesítettem volna, akkor megszerezhettem volna a pole-t. Holnap ugyanez lesz a helyzet, 100%-ot kell nyújtanom, abszolút mindent beleadnom ahhoz, hogy legyőzhessem Maxot, mert elég régen volt már Szingapúr, amikor nem ő nyert” – fogalmazott a fő kihívónak tűnő Sainz.
A gumikopás lehet a döntő
Minden érintett kiemelte, hogy az abroncsok kezelése kulcsfontosságú lesz majd, mert a Pirelli idén a tavalyinál lágyabb keverékeket hozott Melbourne-be, és a gumikopás jelentősebbnek tűnik, mint korábban.
„Nem aggódom, hosszú futam lesz ez a gumikopás miatt, szóval ha jó lesz a versenytempónk, akkor rendben lehetünk. Nagyon más most az autó beállítása, mint a hétvége kezdetén, a gumikopás érdekében változtattunk rajta” – tért ki erre a harmadik helyet megszerző (de három rajthellyel végül utólag megbüntetett) Sergio Perez, akinek szavaihoz Verstappen is csatlakozott azzal, hogy a Red Bullnál jóval többet változtattak a beállításokon a hétvége alatt, mint amennyi az ideális lett volna.
Sainz viszont azt mondja, hogy a Ferrarival most rá kell próbálni:
„Ha van egy hétvége, amikor jó a tempónk, akkor az ez, de ezen a pályán nehéz előzni, nehéz lesz menedzselni a gumikat, szóval ki tudja, talán van esélyünk” – mondta a spanyol.
„Még a közepes keverék is nagyon kopik, a keményekhez pedig szerintem még senki sem nyúlt az egész hétvége során. Majd meglátjuk, hogy az mennyire lesz jó gumi, de így elég sok az ismeretlen. Azt láttuk eddig, hogy nagyon könnyen szemcsésedik a közepes keverék, szóval a forgalom okozhat ilyen problémát, nyilván a Red Bull mögött autózni sem lesz jó. De a tegnapi és a mai versenyszimuláció kellően biztató volt ahhoz, hogy azt higgyem: ha jól leszek holnap, akkor rápróbálhatok a győzelemre. Ha fizikálisan jól érzem magam a futam alatt.”