A Bahreini Nagydíj első két napja túlszárnyalta a Mercedes várakozásait, a pénteki időmérőn George Russell megszerezte a harmadik rajtkockát. A fiatal brit a futam kezdetén is erősen teljesített, Leclerc-t megelőzve eleinte második helyen haladt. A folytatásban azonban fokozatosan visszaesett Perez Red Bullja, majd a Ferrarik közé: ötödik hellyel nyitotta a szezont, míg Lewis Hamilton csupán hetedik lett.
Két gondja is volt a Mercedesnek Bahreinben: a hűtés kialakítása problémát okozott, amikor a versenyzők gázelvétellel menedzseltek, de a versenytempó – amelyről Russell még azt mondta az időmérő után, a teszt alapján második a Red Bull mögött – sem felelt meg a vártnak.
„A hűtés sokba került számunkra. Amikor el kell emelni és gurulunk, a gumik kikerülnek a megfelelő ablakból, és onnantól mindent visznek magukkal. Mindemellett azonban a tempó is rosszabb volt, mint azt vártuk” – ismerte el az F1 TV kameráinak Wolff.
„Sok tanulsága lesz ennek a futamnak, de nem beszélhetek róluk, mivel még nem sikerült megértenünk, miért nem volt meg a tempónk. Az adatok alapján remélhetőleg már nyomon leszünk.”
Wolff nem gondolja, hogy a megszerzett 16 pontnál jobb eredmény lett volna elérhető a Mercedes számára: „A problémák miatt úgy gondolom, ezen a helyen állunk most. A harmadik legjobb csapat vagyunk, a Ferrari és a Red Bull mögött, Max pedig galaxisokkal előrébb jár. Elemeznünk kell.”
A Mercedes csapatvezetője úgy fogalmazott a folytatásra vonatkozva: „Én akkor sem voltam optimista, amikor nyolc bajnokságot nyertünk egymás után.” Wolff szerint „a pohár félig üres” szemlélettel kell a folytatáshoz állniuk.
A legagresszívabb hűtést választotta a Mercedes
A Wolff által említett hűtésproblémáról – valamint annak következményeiről – a futam során három pozíciót elvesztő Russell beszélt saját értékelésében:
„Mindkettőnknek hasonló problémája volt, valamilyen okból kifolyólag a motor masszívan túlhevült és az akkumulátor sem működött rendesen. Pedig jól rajtoltam, a második helyre jöttem fel, aztán hirtelen megjelentek a vörös figyelmeztetések a kormányon, és nem maradt energia. Le kellett vennünk az erőből, négy tizedet veszítettünk a motorerő miatt” – jellemezte a technikai gondot Russell, amely őt és csapattársát is akadályozta este Bahreinben.
„Azt hiszem, az összes csapatot tekintve öt-hatféle hűtésspecifikáció létezik. Mi a legagresszívabb opciónkat választottuk, amivel egyértelműen túlzásba estünk. Egyszerűen rossz karosszériát választottunk a mai körülményekhez” – magyarázta Russell, hogy nem egy alapvető tervezési problémáról, csak rossz választásról van szó.
„Nagy kár, hogy semmit nem tudtunk megmutatni az autó valódi potenciáljából, ezért kicsit furcsa volt a mai nap” – mondta az ötödik hellyel távozó versenyző.
Hamilton: Távolabb vagyunk a Red Bulltól, mint gondoltuk
Főnökével egybehangzóan nyilatkozott Lewis Hamilton is. A hétszeres világbajnok arról beszélt, csalódottság uralkodik a csapatban, nem ilyen bahreini nyitásra számítottak:
„Érzünk egy kis csalódottságot a csapaton belül, én egyértelműen arra számítottam, jobbak leszünk ezen a hétvégén, de kemény futam volt, a kopás pedig magas szintű ezzel az autóval. Rengeteg területen fejlődhetünk, messzebb voltunk a Red Bulltól, mint előzetesen gondoltuk” – értékelte futamát Bahreinben a riportereknek Hamilton, akitől itt szállítottunk még néhány gondolatot.