DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Mire számít a Red Bull ellen Leclerc és Russell?

A Ferrari jobban működik hosszú etapon, a Mercedes egy körön javult. Ezt mondják Verstappen legközelebbi üldözői: Russell szerint verseny a második helyért lesz Bahreinben.

Egy Ferrari és egy Mercedes sorakozik fel a Bahreini Nagydíj rajtrácsára szombaton Max Verstappen mögött. A versenyhétvége eddigi eseményei során elképzelhetőnek tűnt, hogy nem a Red Bull címvédője zárja élen a kvalifikációt, hiszen a csütörtöki edzésnap a Mercedesé volt, a Q1 és Q2 végén egy Ferrari állt az első helyen, valamint az időmérő leggyorsabb köre is Charles Leclerc-é lett, nem a Q3 legjobb idejével pole-pozíciót megszerző Max Verstappené.

A holland a Q3-ig a hétvége egyetlen szakaszát sem zárta első helyen, elmondása szerint a pole-pozíció még számára is kicsit váratlan volt, az időmérő legvégén állt össze a Red Bull. Az egykörös tempó mostantól azonban jelentőségét veszti, innentől a versenytempó lesz a döntő. Mit gondol a két fő üldöző, Charles Leclerc és George Russell a szombati esélyekről a háromszoros világbajnok ellen?

Konzisztensebb a Ferrari, de kérdés, versenyképesebb-e

„Az érzet sokkal jobb a tavalyi évhez képest. Akkor használt gumin nagyon nehézzé vált az autó vezetése, az egyensúly teljesen megváltozott a rövid etapokhoz képest” – fejtette ki a Ferrari versenytempójára vonatkozó kérdésre Leclerc a hivatalos pénteki sajtótájékoztatón, melyen a Formula.hu is részt vett.

„Idén a megfelelő ablakban vagyunk a hosszabb etapokon. Tehát sokkal jobbnak tűnik a helyzet, és ez segít, hogy konzisztensebbek legyünk. De ami a versenyképességet illeti, azt majd meglátjuk holnap.”



Leclerc elmondta, arra számított, hogy a Red Bull előnye nagyobb lesz, mint az időmérőn látott – ugyanakkor számol azzal, hogy vasárnap megnyílhat a szakadék a bajnokcsapat és fő üldözője között.

„Közelebb vagyunk, mint gondoltuk, de a legnagyobb kérdőjel természetesen a holnapi verseny lesz. Biztos vagyok benne, hogy kicsit több van bennük, mint amit ma láttunk. De várjunk és meglátjuk” – határolódott el újra a jóslatoktól és ígéretektől Leclerc.

Milyen szerepet fog játszani a szél?

Az időmérőt követő nyilatkozatokban felmerült a szél szerepe, a parc fermében Verstappen is beszélt arról, hogy a széllökések miatt nehezebb volt összerakni egy egész kört. Ez az időjárási tényező kritikus kérdés volt a Ferrari számára 2023-ban, de a csapat versenyzői már beszéltek arról, az SF-24 leküzdötte ezt a gyengeséget. Leclerc sem számít arra, hogy a szél döntő tényező lesz szombaton.

„Ezek az autók eléggé szélérzékenyek, egy kisebb szélirány- vagy szélerősség-változás sokat számíthat. De ez mindenkire igaz, így nem hiszem, hogy emiatt valami nagyon mást fogunk holnap látni. Ha így is lesz, nem gondolom, hogy a szél lesz az oka” – mondta az erre vonatkozó kérdésre a monacói: ez alapján a Ferrarinál már nem tartanak a széltől.

A teszten a Mercedesé volt a második legjobb versenytempó

„A teszten láthattuk, hogy a kvalifikációs tempónk egy kicsit le van maradva, a versenytempónk viszont talán a legjobb Max után. Most sikerült az időmérős tempót javítanunk, és reméljük, ez nem gátolta a versenytempónkat” – fogalmazott az időmérőn harmadik Russell, mikor a Mercedes versenytempójáról kérdezték.

A brit ismételten kiemelte, az új koncepciót alkalmazó W15 „teljesen más állat”, mint a tavalyi modell, jól érzi magát ebben az autóban – ugyanakkor nyíltan kimondta, a verseny szerinte a második helyért fog zajlani.

„Úgy gondolom, nyilvánvaló, a Red Bull nagyon erős jelenleg, Max kiváló munkát végez és új abroncsai is vannak. Ha lehetőségem lesz az élre kerülni, megragadom, de végső soron azt gondolom, hogy ez a verseny a második helyért zajlik, mindannyiunk számára. A futam nagyon szorosan alakulhat Charles, a Ferrari és Checo ellen. Meglátjuk, mit tehetünk Max ellen, de egyelőre hihetetlen munkát végez” – hangsúlyozta, hogy nem számít arra, Verstappen ellen labdába rúghat hétvégén a Mercedes.

Nem a hűvös segített Russellnek

A megszokottnál jóval hűvösebb körülmények uralkodnak Bahreinben: ezekre Russell is szentelt néhány szót a sajtótájékoztatón, de kiemelte, a hőmérsékletnek nincs köze a Mercedes jó működéséhez.

„Inkább épp az ellenkezőjét mondanám: a hidegebb hőmérsékletben jellemzően inkább küszködünk, akárcsak tavaly. Szokatlanul hideg van jelenleg itt Bahreinben, úgy tudom, holnap 16 fok várható a futam idején, pedig általában 30 közepi hőmérsékletről beszélünk. Váratlan dolgok történhetnek, a lágy abroncs jól működik, ezért lehet, hogy egyesek két szett lágyat fognak használni, két szett keményt, egy közepest” – beszélt arról Russell, hogy a hőmérséklet miatt rendhagyó gumistratégiát láthatunk a szombati Bahreini Nagydíjon.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: