Lewis Hamilton hosszú évek óta rendre összehasonlítják Michael Schumacherrel, különösen mióta megszerezte 7. világbajnoki címét és megdöntötte a német versenyző korábban elérhetetlennek hitt győzelmi rekordját – most pedig a Ferrarihoz igazolás újabb táptalajt adott a két klasszis összevetésének.
A jelenleg a Dallaránál dolgozó Aldo Costa, aki a Ferrarinál Schumacher, a Mercedesnél pedig Hamilton világbajnok autóinak tervezésében vállalt oroszlánrészt, egy olasz lap kérésére vállalkozott a két versenyző egybevetésére, s mindenekelőtt azt szögezte le, hogy az F1 történetének két legsikeresebb versenyzője sok szempontból nagyon is hasonlít egymásra:
„Szeretném rögtön leszögezni, hogy Michael és Lewis kevésbé állnak távol egymástól, mint azt gondolnánk” – kezdte az olasz F1-es veterán. „Mindketten mindig nagyon analitikusan közelítették meg a dolgokat a pályán. Aprólékosak, nagyon profik. Tudják, hogy bizonyos szinteken a részletek jelentik a különbséget, azok határozzák meg az eredményt.”
Costa a versenyzők jellemét tekintve szintén lát hasonlóságokat kettejük között: „Michael nagyon emberi volt a munkakapcsolatokban. Leült a mérnökökkel, és nyugodtan kifejtette az érzéseit az autójával kapcsolatban, de nem megszállottan.”
Ami pedig Hamiltont illeti: „Ugyanez. Lewist jobban megismertem, mert a Mercedesnél olyan szerepköröm volt, ami közvetlenebb kapcsolatba hozott a versenyzővel. Ő és én szimbiózisban éltünk, Hamilton, akárcsak Schumi, a bizalmadat kéri és meg is bízik benned.”
Persze különbségek is vannak kettejük között, amelyek részben abból fakadnak, hogy más generációhoz tartoznak, két eltérő korszak versenyzői. „Schumacher azon korszak utolsó képviselője volt, amikor az autókat a pályán, folyamatos teszteléssel fejlesztették, és ebben félelmetes, sőt merem állítani, egyedülálló volt.”
„Lewis viszont a szimulátorok korának tagja, és persze nem tehet róla, hogy a szabályok megváltoztak. Röviden, Michael mindig a volán mögött ült, Hamilton meg szinte soha, mert nem lehet” – mondta Costa, majd hozzátette: „Nem véletlen, hogy amikor Schumi 2010-ben visszatért a versenyzéshez, immár pályán zajló tesztek nélkül, rosszul érezte magát, mert nagyon utálta a szimulátort.”