2023-ban minden idők egyik legdominánsabb szezonját futotta a Red Bull a Formula-1-ben: a 22 nagydíjból 21-et megnyert a csapat, ráadásul ebből 19-et Max Verstappen jegyzett. Éppen ezért Christian Horner, az energiaitalosok belső vizsgálat alatt álló csapatvezetője úgy érzi, nehéz lenne még feljebb emelni a lécet:
„Nagyon nehéz lenne azt célul kitűzni, hogy megnyerjük az összes futamot. Tavaly 22-ből 21-et megnyertünk, csak Szingapúr nem sikerült. Úgyhogy technikailag tudunk még fejlődni, de logikusan nézve a dolgokat, inkább közeledni fog egymáshoz a mezőny a stabil szabályoknak köszönhetően. Láthatjuk, hogy más autókra hatott az RB19-esünk. Arra számítunk, hogy a többiek közelíteni fognak.”
„A csapat remek munkát végzett az RB20-assal, nem ültek a babérjaikon” – fűzte tovább Horner. „Látható, hogy feszegették a határokat az autóval. Majd csak akkor látjuk meg, mik az egymáshoz képesti erőviszonyok a szezon kezdetén, amikor pályára gurulunk.”
Kreatív innovációk az RB20-ason
Arra a kérdésre, hogy miben fejlődött a legtöbb az új autó az elődjéhez képest, Horner így válaszolt: „Úgy érzem, apró előrelépéseket tettünk minden területen. Folyamatosan a fejlődést célozzuk. Ha megnézzük az autót, vannak igazán érdekes részletek. Úgy vélem, a csapat nem kényelmesedett el, folyamatosan fejlődtek és feszegették a határokat.”
A Red Bull-főnök viszont hangsúlyozta, hogy előrukkoltak néhány izgalmas megoldással is: „Úgy gondolom, van néhány nagyszerű innováció is az autón. Nincs kétségem felőle, hogy a következő hetekben alaposan vizsgálni is fogják őket. Erős a csapat kreativitása, ez látható néhány megoldáson, amellyel előálltak. Úgyhogy nem konzervatív fejlesztésről van szó, van néhány remek innováció az autón.”
Ezek közé tartozhat az, hogy míg sok rivális ihletett merített az RB19-esből – ami kapcsán Horner megjegyezte, hogy így is látható az F1-es mérnökök kreativitása a többiek versenygépein –, a Red Bull is inspirálódott máshonnan: például a motorborítás és az oldaldoboz a Mercedes irányvonalát idézte már a néhány nappal korábbi silverstone-i bejáratásról kiszivárgott kémfotókon is.
„Ez nem taktika, ez a teljesítményen alapul és azon, amit a szimulációs eszközök segítségével látunk” – fogalmazott Horner. „Nyilvánvalóan az autó vizuálisan is jelentősen eltérőnek tűnik néhány területen a tavalyihoz képest. Csak a stopper dönt mindenről. A virtuális világban viszont… nem indultunk volna el egy adott irányba, ha nem éreztük volna úgy, hogy az jobb.”
Horner elmondta: minimális, limitált változások lehetnek az RB20-ason csak a jövő heti tesztig vagy akár az egy héttel későbbi Bahreini Nagydíjig, hiszen a költségsapka keretein belül erősen meg van kötve a kezük ilyen tekintetben.