Elsőként a Haas mutatta meg új, 2024-re szánt F1-es autóját, vagy legalábbis abból valamit: ahogy az amerikai istállótól megszokhattuk, renderelt képeken tárta a világ elé a VF-24 névre hallgató fegyverét.
Az istálló azt is hozzátette, hogy még a február 21–23-ai kollektív teszt megtartja az „átmozgató” shakedownt, február 11-én, vasárnap ugyanis Silverstone-ban viszik pályára Nico Hülkenberg és Kevin Magnussen autóját.
A Haas ugyan csapatfőnököt váltott erre az évre (és története során először nem Günther Steiner vezeti az F1-es istállót, hanem az előléptetett Ayao Komatsu), de a főszponzor maradt, ezúttal is MoneyGram Haas F1 Team néven lesznek ott a rajtrácson. A közlemény arra is kitér, hogy a Play’n GO céggel megkötött többéves szerződés is új szintre lép, nagyobb szerepet kap a szponzor neve az autón, és a pilóták ruházatán is.
A csapat jelezte, hogy a VF-24 a VF-23-as őszi verziójának evolúciója, továbbfejlesztett változata, de igyekeztek kijavítani a tavaly tapasztalt problémákat – Komatsu kiemelte, hogy tisztában vannak azzal, hogy reálisan milyen elvárásaik lehetnek a 2024-es szezonnal kapcsolatban, de hozzátette, hogy a csapatban mindenki rendkívül motivált és alig várják, hogy az év során további lépéseket tegyenek előre.
Komatsu azt is elárulta, hogy az idei autó alapjait tavaly az austini nagy fejlesztési csomaggal rakták le, amikor jelentősen átalakították az egész koncepciót. Mint mondta, voltak korlátaik az autó fizikai kialakításában, az oldalsó ütköző zónák és a hűtés eredeti tervei miatt, emiatt nem tudtak teljesen új útra lépni tavaly, de a 2024-es autó első verzióját már a tavalyi USA Nagydíjon láthatta mindenki.
Íme fotógalériánk a közzétett képekből: