Nemrég bejelentette Charles Leclerc régóta pletykált szerződéshosszabbítását a Ferrari, amiről sok részletet ugyan nem tártak a nyilvánosság elé, ám minden bizonnyal egy 2029-ig szóló dokumentumot írtak alá a felek, amely mesés fizetést kínál a monacóinak, amennyiben kitölti kontraktusát és nem él a kilépési záradékkal.
Eközben csapattársáról, Carlos Sainzról, amiről már mi is elmélkedtünk korábban, szintén nem feledkezett meg a Scuderia, ám Frederic Vasseurék közel sem kínálnak Leclerc-éhez hasonló feltételeket Sainznak, aki két futamot nyert már a Scuderiával.
A fő problémát a szerződés hossza jelentheti, ugyanis a spanyolnak idén lejár a kontraktusa, a Ferrari pedig a hírek szerint csak egy évre akarja megtartani a spanyolt, hogy a 2026-os szabályváltozásokra nyitva hagyjanak maguknak egy kaput.
Sainz mindenképpen több évre szeretné elkötelezni magát a Scuderiához, azonban ha nem sikerül megállapodnia a feleknek a folytatást iletően, akkor a Motorsport szerint Alexander Albon nagy eséllyel pályázhat a maranellói istálló másik ülésére.
A thai versenyzőnek – Sainzhoz hasonlóan – idén jár le a szerződése a Williamsszel, s bár jól érzi magát a grove-i csapatnál, maga is elmondta már, hogy karrierje érdekében nem vetne meg egy komolyabb ajánlatot.
S tizenhat nyeretlen szezon és sok-sok bénázás ide vagy oda, nem sok csábítóbb ajánlatot kaphat egy pilóta az F1-ben, mint a Ferrari egyik ülése, amit Albon sem túl valószínű, hogy vissza tudna utasítani.
Persze mindehhez az kell, hogy Sainz és a Ferrari között annyira elmérgesedjen a viszony a tárgyalások alatt, hogy a spanyol egyáltalán ne hosszabbítson a Scuderiával, ebben az esetben pedig akár nevelőegyesületénél, a Red Bullnál is kiköthet, de az sem kizárt, hogy az Audi-projektre felkészülve a Sauberhez igazol, ahol Bottas és Zhou helye sem betonbiztos.