Egy domináns 2022-es szezont (77 %-os győzelmi aránnyal) minden idők legfölényesebb F1-es évével múlta felül 2023-ban (95 %-os győzelmi aránnyal) Christian Horner vezetése alatt a Red Bull.
„Nem tudtam volna elképzelni, hogy egymillió év alatt megtörténik ilyen. És nem gondolom, hogy tanúi leszünk, a mi életünkben már biztosan nem, hogy megismétlődik, amit tavaly elértünk az RB19 dominanciájával” – mondta a Formula1.com-nak adott interjúban Horner.
Ehelyett a csapatfőnök – ellentétben azokkal, akik szerint a Red Bullt nem sikerül letaszítani a trónjáról 2024-ben, sőt 2025-ben sem, egyedül a két év múlva érkező új szabályrendszer jelenthet esélyt a többieknek – arra számít, hogy a riválisok beérhetik a csapatot: nekik már kevesebb kiaknázatlan potenciáljuk maradt, az ellenfeleknek több.
„Teljes mértékig arra számítok, hogy stabil szabályrendszer mellett a csökkenő hozadék érvényesül számunkra, mivel véleményem szerint hamarabb jutottunk el a görbe tetejére, mint mások. A mezőny konvergálni fog. Nehéz megmondanunk, kinek fog sikerülni, vajon a McLarennek, vajon a Ferrarinak, vajon a Mercedesnek? Az erőviszonyok mozgásban vannak mögöttünk, de arra számítunk idén, hogy összetartanak.”
Az alapokban változatlan Red Bull, több Red Bull-klón
„Az RB20 evolúció lesz, nem revolúció. Az autó minden területét felülvizsgáltuk, nem engedhetjük meg, hogy hátradőljünk. Az autó javarészt egy téma továbbgondolása, nem találtuk fel újra a kereket” – beszélt arról, hogy a 2024-es autón nem lesznek nagy újdonságok.
Emlékeztetett rá, hogy az aerodinamikai tesztelés korlátozása, amely a legkisebb kapacitást a bajnokcsapatnak engedélyezi (amihez hozzáadódott a költséglimit 2022-es megszegéséért járó további megszorítás), megkötötte a Red Bull kezét az elmúlt évben, amikor párhuzamosan fejlesztették az aktuális modellt és az RB20-at.
„Az engedélyezett szélcsatornaidő hiánya miatt, habár korán átálltunk, kevesebb idő állt rendelkezésünkre a gyakorlatban, mint számos riválisunknak. Ezért takarékosnak és válogatósnak kellett lennünk abban, hogy hova szánjuk ezt az időmennyiséget az RB20 esetében, amely nyilván az RB19 erősségeire próbál építeni.”
Míg a Red Bullnál nem várható nagy koncepcióváltás, Horner arra számít, a mezőny más autói átalakulnak – az eddigi trendet folytatva még több csapat modellje, még nagyobb mértékben fog rendelkezni a Milton Keynes-i konstrukció stílusjegyeivel.
„Meggyőződésem, hogy a következő évben sokkal több autót fogunk látni, amely az RB19 filozófiájára hasonlít. Aki egy helyben áll ebben az iparban, az hátrafelé halad. Úgy vélem, hamarabb felívelt a görbénk, mint másoké, de már elkezdett érvényesülni a csökkenő hozadék törvénye.”