DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

A Red Bull korábbi ínséges időszaka inspirálja a Mercedest

James Allison technikai igazgató a rivális alakulat példáján keresztül mutatta be, hogy nemcsak a győzelmek, hanem az oda vezető küzdelmes út is élvezetes lehet az F1-ben.

Azok után, hogy a Mercedes 2014-től 2021-ig zsinórban nyolcszor zsebelte be a konstruktőri világbajnoki címet a Formula-1-ben és az egyéni titulust is csak az utolsó szezonban bukták el drámai-vitatott körülmények között, az új szabályok 2022-es érkezésével a Red Bull ült fel a sportág trónjára.

A Mercedes az elmúlt két idény során inkább küszködött és próbált visszatalálni a győztes útra. A nemrég hosszabbító technikai igazgató, James Allison viszont úgy véli, ebben a küzdelemben is meg lehet találni az élvezetet – és egyúttal épp a rivális megelőző ínséges időszakát hozta fel példaként, amikor sokszor a Renault erőforrásának versenyképtelensége miatt nem tudott harcba szállni a Red Bull velük:

f1-mercedes-redbull-2023



„Azt gondoljátok, nincs ebben élvezet, de nagyon is van” – idézi a Mercedes szakemberét a MotorsportWeek.com. „Nem annyira élvezetes, mint győzni, ez nyilvánvalóan igaz, de bizonyos fokig szeretni kell ezt az egész sportot. Ebbe az is beletartozik, hogy elfogadod, ha nem végeztél elég jó munkát.”

„Úgy vélem, hogy az egyik, amit csodálhatunk a Red Bull jelenlegi teljesítményében, hogy az ínséges időszak során is kitartottak a feladatuk mellett elég hosszú időn át. Most élvezik ennek a jól elvégzett és befektetett munkának a gyümölcsét.”

„Távolról sem élvezhetetlen ez a pozíció, amíg az egész csapat együtt magabiztos azzal kapcsolatban, hogy a megfelelő lépéseket teszik meg annak érdekében, hogy újra olyan erővé váljanak, amellyel számolni kell. Nagyon is sok mulatság van ebben!”

 

Egyelőre nyugtalanság vegyül izgatottsággal a Mercedesnél

A Mercedes alaposan átalakítja a W15-öst az elődjéhez képest, Allison nemrég arról beszélt ennek kapcsán, hogy bíznak benne, hogy így stabilabbá válik az autó hátulja. De persze az igazság pillanata majd csak a teszten, de még inkább az első nagydíjakon jön el:

f1-mercedes-2023

„Mindig egy hullámvasúttal ér fel, ahogy felébrednek a reményeink, aztán kissé arcul csapnak minket a versenyzés istenei, hogy ezt követően újra összeszedjük magunkat és belelendüljünk. Remélem, hogy ez a felfelé vezető út meredek, erős és biztonságos, de mindenképp élvezetes lesz rajta végighaladni, bármilyen tempóban is leszünk erre képesek, hogy aztán jó csatára késztessük a riválisainkat.”

„Nem hiszem, hogy bármely csapat bármi mást érezne az év ezen szakaszában, mint nyugtalanságot az izgatottság mellett. Bolond lennél túlzottan optimistává válni, hiszen csak az egyenlet egyik oldalát ismered: amit te csináltál” – mutatott rá Allison.

„Voltak olyan évek, amikor az autó első menete után a pilóták nagyjából azt mondták a kiszállás után, hogy ’ez briliánsan sikerült, költhetitek a bónuszotokat’. De még akkor sem hiszed el igazán, amíg úgy nem gurulsz pályára, hogy a többiek is ott vannak melletted.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: