Az F1-ben először szponzorként megjelenő, majd versenyzőket protezsáló, később pedig egy, majd még egy csapatot felvásárló Red Bull újabb szintet lép a királykategóriás szerepvállalást illetően azzal, hogy a Ford partnereként egy vadonatúj erőforrást fejlesztenek ki a 2026-tól érvényes új szabályrendszernek megfelelően.
Christian Horner csapatfőnök elmondása szerint tisztában van a rájuk váró feladat nagyságával, de a Red Bull és a Ford azon vannak, hogy felnőjenek a kihíváshoz: „Partnerünkkel, a Forddal együtt abba invesztáltunk, hogy az angliai campuson legyen a motorgyárunk.”
„A gyár megvan, méghozzá a legmodernebb létesítményekkel, és közel 500 ember dolgozik a 2026-os motoron. De a semmiből elindulni a Mercedes, a Ferrari, a Honda, a Renault és az Audi ellen? Nagyon várjuk már, de ez egy merész lépés, még ha úgy is gondoljuk, hogy hosszú távon kifizetődő lesz.”
A lépés már csak azért is kockázatos, mert a Honda nagy szerepet játszott az elmúlt évek sikereiben, Max Verstappen sorozatban szerzett három világbajnoki címében – s ezt a holland klasszis is hangsúlyozta, amikor arról kérdezték, mekkora része van a japán gyártónak mindebben.
„Hatalmas! A karosszéria és a motor együtt teszik lehetővé, hogy ilyen dolgokat érj el” – válaszolta erre a háromszoros világbajnok. „Nagyon boldog vagyok, hogy a Hondával dolgozhatok, mindig is az voltam. Csodálatos emberek, mindig roppant udvariasak, de egyben rendkívül motiváltak is, és mindig hajlandóak meghallgatni téged, s persze hajlandóak fejlődni.”
Így aztán nem csoda, hogy a holland sajnálja a Honda távozását, s büszkeséggel tölti el az együtt megtett út: „Mindig különleges helyük lesz a szívemben, még akkor is, ha 2025 végén távoznak. Roppant büszke vagyok rá, hogy honnan hová jutottunk csapatként. Azt hiszem, erre mindannyian nagyon büszkék lehetünk.”