Felemás első évet teljesített az Alpine-nál Pierre Gasly: a francia pilóta végül le tudta győzni házon belül a már több éve itt versenyző Esteban Ocont, de csapatszinten meg sem tudták közelíteni az előzetesen meghatározott céljaikat.
„Ennél többet vártunk, arra akartunk építkezni, amit a csapat az előző évben elért, és legalább a negyedik helyet megszerezni. Sajnos az autó nem teljesítette az elvárásokat, vagy a többiek jobb munkát végeztek: a McLaren és az Aston Martin egyértelműen megelőzött minket” – mondta Gasly az Auto Motor und Sportnak adott interjújában.
„Hogy mi hiányzott? Az erő, főleg az elektromos energia területén. De az aerodinamikai fejlesztések terén sem értük el a céljainkat. Voltak jó fejlesztéseink, de nem lehetett a McLarenéhez hasonlítani őket. A McLaren egyébként rejtély számunkra, mert Szaúd-Arábiában két másodpercre voltak a pole-tól, aztán az év végén pole-pozíciókért és első sorokért harcoltak.”
Beilleszkedés az Alpine-hoz
Gasly idén először versenyzett a Red Bull családon kívül az F1-ben, és nem ment könnyen a beilleszkedés az új csapatába.
„Tudtam, hogy kihívás lesz, hiszen tíz évet töltöttem el a Red Bullnál. Tudtam, hogy sokat kell majd dolgoznom, hogy megtaláljam a helyemet. Pozitívum, hogy hamar meg tudtam vetni a lábamat és jó eredményeket hozni. A szezon elején még nem működött igazán jól a kapcsolat, de ott is harcoltam a top ötös helyezésekért, majd a csapat elég gyorsan megértette, hogy mire van szükségem. Emiatt pedig az idény második felében már nagyon hatékonyak voltunk, az autó nem volt elég gyors, de általában kihoztuk belőle a legtöbbet.”
„Amikor új csapathoz igazolsz, először a közös nyelvet kell megtalálni, hogy kölcsönösen értsétek egymást. A mérnöknek elemeznie kell a vezetési stílusodat ahhoz, hogy a visszajelzéseid elérjék a kívánt hatást. Ezt le kell fordítani a beállítások változtatásira, hogy amikor a fékezésről, kanyarodásról beszélek és bizonyos dolgokat kérek, az alatt mit értek, hogyan lehet őket elérni” – magyarázta Gasly.
„Esteban teljesen máshogy dolgozik, mint én, és Fernando is máshogy dolgozott, amikor a csapatnál volt. Talán ugyanazokat a szavakat használjuk, de más a jelentésük, az alulkormányozottság és túlkormányzottság nem feltétlenül pontosan ugyanazt jelenti mindenkinél. Időre van szüksége a mérnöknek ahhoz, hogy megértse azt, hogy én mire gondolok.”
Mi várható 2024-ben?
A csalódást keltő szezon után a következő idénynek megint úgy vágnak neki Enstone-ban, hogy a cél a konstruktőri negyedik hely.
„Szeretnénk visszaszerezni a negyedik helyet, de ez nem lesz könnyű, mert a hátrányunk a negyedik helyezetthez képest elég nagy. Igazából azt sem lehet megmondani, hogy melyik a negyedik leggyorsabb autó, néha a Ferrari, néha a Mercedes, néha a McLaren. Akárhogy is, de csökkentenünk kell a lemaradásunkat, és többször kell harcolnunk a top ötben és a dobogóért.”