DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

„Jövőre nem lesz ilyen domináns a Red Bull”

Az 1988-as Le Mans-i verseny győztese, Jan Lammers szerint jövőre sokkal nehezebb dolga lesz a Red Bullnak. Két csapatot nevezett meg, mint lehetséges 2024-es kihívót.

Huszonkét futamon huszonegy győzelem, harminc dobogó, az első két hely az egyéni pontversenyben és konstruktőri világbajnoki cím. Ez a Red Bull 2023-as mérlege, s miután ezt nehéz volna megismételnie az energiaitalos istállónak, innen már alighanem csak lefelé van Christian Horneréknek.

Így látja ezt Jan Lammers, az 1988-as Le Mans-győztes is, aki 1979 és 1992 között a Formula-1-ben is rajthoz állt.

A Red Bull fog legkeményebben dolgozni

A holland exversenyző szerint a Red Bullnál pontosan tudják, hogy nehéz lesz ezt a fajta dominanciát megismételniük, s miután ez azzal fog járni, hogy kevesebb sikerük lesz 2024-ben, el akarják majd kerülni a nagyobb visszaesést.



„A Red Bull fogja legelőször realizálni, hogy jövőre ismét kőkeményen kell dolgozniuk, mert tudják, mennyire gyorsan változnak a dolgok a Formula-1-ben. 2024-ben nem lesznek ennyire dominánsak” – idézi Lammerst a Racing News 365.

A holland azt is elárulta, melyik két csapat felemelkedésében bízik a leginkább. Egyikük a McLaren, akik elképesztő utat jártak be a szezon elejétől.

„A McLarenben óriási potenciált látok, amit több tényező is alátámaszt. Az egyik, hogy mennyire gyorsak voltak a szezon második felében, a másik pedig az, hogy előre megmondták, mennyit fognak segíteni rajtuk a fejlesztések, és ez pontosan így is történt. Ami azt jelenti, hogy a szimulációkon és a szélcsatornában kapott adatok egybevágnak, vagyis ez egy ígéretes 2024-es szezont vetít előre a wokingiak számára.”

A Mercedes a másik

A másik istálló, amelyben bízik Jan Lammers, hogy utlérheti a Red Bullt, az a McLarennel pont ellentétes utat bejáró Mercedes.

„Úgy láttam, hogy a szezon felére elérték az autójuk teljes fejlesztési potenciálját, abszolút kiaknázták a W14-esben rejlő lehetőségeket. A probléma csak az, hogy a szezon felétől a többiek elhúztak mellettük.”

„Azonban éppen ez jelentheti azt, hogy ők már korán nekikezdtek a W15-ös fejlesztésének, s mivel a fejlesztési irányuk jó volt a szezon elején, csak kimaxolták a W14-es teljesítményét, így már tudják, hogy milyen irányba kellett fejleszteniük a 2024-es autójukat.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: