DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

Horner: Messze vagyunk a pink Mercedestől

Szorosabbra fűzi a kapcsolatát a Red Bull és a nevet váltó AlphaTauri az F1-ben, de Horner szerint ez a szabályok adta kereteken belül marad.

Újrabrandingeli magát a 2024-es Formula-1-es idényre az AlphaTauri, amely nem is csupán névváltást hoz majd magával – a legfrissebb pletykák szerint Racing Bulls lehet az új név –, hanem azt is, hogy szorosabbra fűzik a kapcsolatukat az anyacsapattal, a Red Bull Racinggel, amelytől az eddiginél több alkatrészt vesznek majd.

Mindez azonban a hírek szerint nemtetszést váltott ki az F1-es riválisok oldaláról, akik attól félnek, hogy a túl szoros kapcsolat révén mindkét alakulat előnyre tehet szert. Christian Horner szerint azonban szó sincs olyasmiről, mint amit néhány éve láthattunk a „rózsaszín Mercedesként” is elhíresült Racing Point-ügyben.

f1-redbull-alphatauri



Akkor az azóta már Aston Martinként szereplő Racing Point 2020-ban az előző évi Mercedesre igencsak emlékeztető autóval rukkolt elő, s az FIA vétkesnek is találta a csapatot a szellemi tulajdon megsértésében a hátsó fékcsatornák kapcsán, amiért 400 ezer eurós bírsággal sújtották őket és 15 konstruktőri világbajnoki pontot is levontak tőlük.

„Iszonyatosan messze vagyunk egy ’rózsaszín Mercedestől’. Van néhány átadható alkatrész, amelyek világosan listába vannak szedve a szabálykönyvben, amelyekkel el lehet látni más csapatokat, és pontosan ezeket is kapják” – húzta alá Horner a Red Bull és az AlphaTauri közötti együttműködés kapcsán.

„Ha megnézzük az autókat, eléggé alapvető különbségek vannak az ő és a Red Bull Racing autói között.” És kétségtelen, hogy vannak más versenygépek a rajtrácson, amelyek koncepciójukban sokkal közelebb állnak a miénkhez, mint az AlphaTaurié. Csak elég megnézni az Aston Martint vagy akár a McLarent. Ha vetünk egy pillantást a McLaren hátsó felfüggesztésére, akkor az koncepciójában nagyon hasonlít a miénkhez.”

f1-horner-redbull-2

A Red Bull F1-es csapatvezetője azt is megjegyezte, hogy az már a faenzai csapaton múlik, hogy az átadott alkatrészekkel milyen irányba viszik el a fejlesztéseket:

„Ez a csapatban dolgozó emberek minőségén múlik. Természetesen vannak bizonyos komponensek, amelyekkel elláthatjuk őket, ahogy ez a helyzet a Mercedes és a Ferrari esetén is más csapatok kapcsán váltóval, felfüggesztéssel, szimulációs eszközökkel és szélcsatornával. Ez is egy ugyanolyan kapcsolat a két vállalat között.”

„Természetesen mindezek után rajtuk múlik, hogyan használják ezeket az eszközöket. Látható például, hogy a McLaren bizonyos tekintetben jobban használta őket, mint a beszállítójuk a szezon egyik felében. Ez tényleg rajtuk áll, hogyan használják mindazt, amit a szabályok lehetővé tesznek.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: